Ska nok få til det selv. Da borer jeg like langt ned som selve nøkkelen går? Stort bor trenger jeg? Jeg kan gjøre dette fra inni bilen?
Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
Startsperre 9-5
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: Startsperre 9-5
Begynn med en liten en og øk etterhvert. lokket i toppen vipper du at med et skrujern.
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 664
- Registrert: 05 jan 2012, 21:39
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Startsperre 9-5
Bruk for all del ikke makt på nøkkelen. Men jeg har fått opp en Saab tenningslås ved å lirke raskt vridende fra den ene siden til den andre med ørlite grann forskjellige høyder på nøkkelen opp fra bunnen.
Plutselig spratt den gjennom og jeg ødela hverken lås eller nøkkel.
En ny nøkkel har alltid vært bedre. Hos meg kan selve nøkkelgodset vært for mykt og slitt av låsen.
En ny Saab-nøkkel skal i følge låsesmeden her ha bestemte høyder på hvert punkt, så om jeg kommer med en slitt nøkkel så får jeg likevel en korrekt ny utgave. Nøkkelkopieringsmaskinen (den) kopierer altså ikke slavisk nøkkelen jeg kommer med.
Plutselig spratt den gjennom og jeg ødela hverken lås eller nøkkel.
En ny nøkkel har alltid vært bedre. Hos meg kan selve nøkkelgodset vært for mykt og slitt av låsen.
En ny Saab-nøkkel skal i følge låsesmeden her ha bestemte høyder på hvert punkt, så om jeg kommer med en slitt nøkkel så får jeg likevel en korrekt ny utgave. Nøkkelkopieringsmaskinen (den) kopierer altså ikke slavisk nøkkelen jeg kommer med.
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 36
- Registrert: 12 okt 2013, 11:49
- Bil: 1999 Saab 9-5 2.0t SE
- Sted: Dalsbygda
Re: Startsperre 9-5
Satt meg ned nå i stad og prøvde det i en times tid, men det er jaggu meg ikke snakk om at den rikker seg. Ringte på gamle saabforhandleren på Tynset de kunne skaffe ny teningslås som er lik orginalen for 1300+mva, så jeg bestilte det i dag. De var ikke sikker på om det fulgte med ny nøkkel, men det vil vise seg. Tror ikke jeg har mye annet valg enn og bore ut den gammle...
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 36
- Registrert: 12 okt 2013, 11:49
- Bil: 1999 Saab 9-5 2.0t SE
- Sted: Dalsbygda
Re: Startsperre 9-5
Nå er låsen bora ut. Var forsåvidt fort gjort. Fikk da vridd rund og trekt opp resten. Skal det da være mulig å starte bilen med f. Eks. en skrutrekker? La senderen inntil leseren og prøvde å vri rund, men det kom opp "key not acceptet". Synes det er rart siden sentrallåsen på senderen er i orden.. Vil det løse seg selv når ny lås monteres?
Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: Startsperre 9-5
Feil nøkkel kanskje?
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 36
- Registrert: 12 okt 2013, 11:49
- Bil: 1999 Saab 9-5 2.0t SE
- Sted: Dalsbygda
Re: Startsperre 9-5
Nei, det er opprinnelig orginalnøkkelen, men forrige eier kjøpte ny og la den gammle i reserve.. Kan sies at det nesten ikke var strøm på bilen i går. Satt batteri på lading så får vi se senere i dag
Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 36
- Registrert: 12 okt 2013, 11:49
- Bil: 1999 Saab 9-5 2.0t SE
- Sted: Dalsbygda
Re: Startsperre 9-5
Prøvde med nylada batteri i stad. kommer fremdeles opp "key not acceptet". Synes det er rart i og med at sentrallås fungerer som bare det. Vil det fungere å kode inn på nytt? Eller må man ha fungerende sender for å få lagt til en ny?