Tilkobling av defa motor- og coupevarmer

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Jenskp
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 87
Registrert: 10 apr 2012, 01:29
Medlemsnummer: N2393
Bil: Saab 9-5 2.3t, '00 @270hk
Sted: Stjørdal

Tilkobling av defa motor- og coupevarmer

Legg inn av Jenskp » 03 mar 2016, 18:23

Bilen det gjelder er en 9-5 00-modell, stasjonsvogn, 150HK orginalt.
Skulle idag koble til defa til elementet i motorblokken (som var med da jeg kjøpte motoren ny i 2012).
Til min overraskelse var det ikke lik tilkobling på elementet i motorblokken, og til ledningsnettet som jeg hadde kjøpt av defa.
Noen som kjenner til hvilken tilkobling som skal være til dette elementet? Eventuelt om det går an å koble til via en overgang fra defa ledningsnettet og til elementet i motorblokken?
Bilde

Her er tilkoblingen på defa ledningsnett:
Bilde

Her er settet jeg kjøpte fra defa:
Bilde
M00 Saab 9-5 2.0t stv

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Tilkobling av defa motor- og coupevarmer

Legg inn av Kristian N2215 » 04 mar 2016, 23:16

Det er ikke Calix-system da?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Tilkobling av defa motor- og coupevarmer

Legg inn av Ingvar N629 » 05 mar 2016, 08:28

Ser ut som Calix-plugg på elementet, ja.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar