Beklager sent svar, jeg bor i Veggli i Numedal, saab9000aero. Uten tilgang til bukk slik den står nå, men tørr garasje
En update: Har kjøpt den tilbake og fått bilen hjem nå og undersøkt selv hva som skjer, så før jeg plukker den i deler prøver jeg å forklare alt på nytt, ut ifra egen prøving;
Motor lager en skrapelyd når den er kald og i tillegg tikker, skrapelyden forsvinner mer og mer når bilen blir varmere og forsvinner. Da er det bare veldig tydelig kjapp tikking igjen på tomgang. Når den kommer ca. midt på temp.måler så kommer først røde oljelampa, så etter litt plinger det og varseltrekanten kommer. Da etter litt til kommer det en rådebank-aktig lyd eller bare veldig, veldig kjapp tikking, litt vanskelig å høre. Gir jeg skikkelig gass på tomgang forsvinner oljelampa og trekanten mens jeg gir gass. (dvs den får oljetrykk?). Motor har fortsatt oljetrykk når den er kald og forsvinner når den blir varm. Gir dette noe nytt håp om at det bare er bunnpanna og silen som er tett, eller kan jeg regne med alvorlig motorskade? Om det er håp, så tar jeg den med på skoleverkstedet og skrur ned bunnpanna
På forhånd, takk!
Saab 9-3 2,0l 98' - Rådebank og Oilsludge
Moderator: Moderatorer
- Øystein Røed
- Innlegg: 16
- Registrert: 20 jul 2015, 19:01
- Medlemsnummer: N2950
- Navn: Øystein Røed
- Bil: Saab 99, 77'
- Kontakt:
Re: Saab 9-3 2,0l 98' - Rådebank og Oilsludge
Mvh. Øystein
Huskeregel nr.1: Gamle, blanke veteranbiler er alltid best. -"Jo gamlere og blankere, jo bedre."
77' Saab 99L
(Solgt) 88' Saab 900i aut
(Solgt) 98' Saab 9-3
VIP medlem av Detailers Club of Norway
Huskeregel nr.1: Gamle, blanke veteranbiler er alltid best. -"Jo gamlere og blankere, jo bedre."
77' Saab 99L
(Solgt) 88' Saab 900i aut
(Solgt) 98' Saab 9-3
VIP medlem av Detailers Club of Norway
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 315
- Registrert: 19 jul 2012, 00:54
- Navn: Trond Pedersen
- Bil: Saab 9-5 2,3t LPG
- Sted: Fredrikstad
Re: Saab 9-3 2,0l 98' - Rådebank og Oilsludge
Lagerras garantert
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk