2005 1.8 turbo automat, bykjøring alt sammen, og rundt null grader, men likevel? Det føles som mer enn før.
Er det noe jeg bør sjekke eller må jeg bare godta det? Takknemlig for svar.
1,5 liter på mila på bykjøring på 9-3?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Re: 1,5 liter på mila på bykjøring på 9-3?
Ta en skikkelig service på hele bilen. Skifte av plugger og diverse olje og filter pleier og hjelpe.
En skikkelig kontroll av diverse slanger kan også være lurt. Normalt forbruk ligger vel oppunder 1 liter. Kanskje 1.1-1.2 på bykjøring
En skikkelig kontroll av diverse slanger kan også være lurt. Normalt forbruk ligger vel oppunder 1 liter. Kanskje 1.1-1.2 på bykjøring
Opel vivaro 9 seter
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
Ford Mondeo 2.0 tdci 2008 modell. Min bil
1989 modell SUZUKI DR 750 BIG.
-
- 1.2 bar
- Medlemsnummer: N1663
- Navn: Hugo Christensen
- Bil: Viggen Cab, 9-3 SC, 9000 Aero
- Sted: Notodden
Sjekk om måleren "teller" når du står stille med motoren i gang. Står du mye ved trafikklys og i kø vil telleren vise mer enn reellt forbruk pr.km.
mvh
Hugo Christensen
Hugo Christensen
Tusen takk for svar. Dette er reelt forbruk målt på hvor mye jeg fyller. Nettopp skiftet olje og da sikkert filter.
1.1-1.2 var min erfaring fra tidligere også. Jeg får forhøre meg hos svenskene som pleier å ta hovedservicene på den.
1.1-1.2 var min erfaring fra tidligere også. Jeg får forhøre meg hos svenskene som pleier å ta hovedservicene på den.
-
- 2.0 bar
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Har du fått noen til å kjøre etter deg for å se etter misfarget eksos?
Ruller alle hjulene lett?
Ruller alle hjulene lett?
Aha, takk, det skal jeg sjekke. Oppfattet ikke at jeg hadde fått et svar til, men problemet er dessverre ikke borte.
Når jeg bremser litt brått ned, så kommer det en slags knirkelyd fram til jeg slipper opp igjen, jeg må få sjekket opp det.
Når jeg bremser litt brått ned, så kommer det en slags knirkelyd fram til jeg slipper opp igjen, jeg må få sjekket opp det.
- Dopus
- 2.0 bar
- Bil: 9-5 2.0T stg2 Bilste lesjofors
- Sted: Haugalandet
Blir bilen varm når du bykjører? For min bruker relativt mye drivstoff på bykjøring (en M01 9-5), men det skyldes i hovedsak at bilen ikke blir særlig varm på småkjøringen. Tenker da at innsprøytninssystemet gir bilen mer drivstoff når den er kald (en slags ditigal choke), For når får kjørt seg varm så synker gjerne forbruket en del, og på langkjøring kryper det ned i 0,8.
Saab 9-5 2.0T SE 2001modell
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459
Viste seg at jeg hadde for lite luft i alle dekkene... Litt flaut. Fylte på luft som foreskrevet, bensinbruken tilbake til normalen. Som fortsatt er for høyt selvfølgelig, men sånn er jo Saab
.
Takk for innspill, sorry for wasting your time
.

Takk for innspill, sorry for wasting your time