Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Daaland
- Innlegg: 14
- Registrert: 20 des 2014, 02:10
- Medlemsnummer: N2933
- Navn: Kenneth Daaland
- Bil: 99' Saab 9-3
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Daaland » 24 apr 2016, 17:07
Tenker på et lite "morroprosjekt" på min 99' 9-5 2.0t.
Vurderer å flytte LMM over på trykksiden for å montere åpen dump. Noen erfaringer med tanke på hvordan motorstyringen takler dette? Ser Nordic Performance gjør dette mye (feks:
http://www.garaget.org/?car=185572), men usikker på hvordan det vil fungere på en tilsynelatande original motor.
Jeg tenker at dette ikke vil være optimalt med tanke på at man setter LMM i "en ny luftstrøm"(?) men er tydeligvis en del som har fått dette til å fungere utmerket

M99 Saab 9-3, b204
M99 Saab 9-5, b205 (solgt)
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 24 apr 2016, 18:20
Nei, nei, nei.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Daaland
- Innlegg: 14
- Registrert: 20 des 2014, 02:10
- Medlemsnummer: N2933
- Navn: Kenneth Daaland
- Bil: 99' Saab 9-3
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Daaland » 24 apr 2016, 18:35
Ingvar N629 skrev:Nei, nei, nei.
Hehe, dårlige erfaringer, Ingvar?

M99 Saab 9-3, b204
M99 Saab 9-5, b205 (solgt)
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 24 apr 2016, 19:06
Daaland skrev:Ingvar N629 skrev:Nei, nei, nei.
Hehe, dårlige erfaringer, Ingvar?

Jeg har selvfølgelig aldri gjort dette, da det sier seg selv at dette fungerer dårlig, spesielt over tid.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 24 apr 2016, 19:40
Tror du kan stole 101% på svaret til Ingvar her. Er ikke en god idè

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero