Reservedeler

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
saabbrg
Navn: SAABBRG
Bil: 9-3 2.0L Turbo

Reservedeler

Legg inn av saabbrg » 31 jul 2017, 13:23

hei dere :)

Vet noen hvor mange av delene som eventuellt passer fra vanlig se utgave til turbo utgaven?

har en 01 t7 2.0l uten turbo se, med veldig mange nye deler på iforbindelse med eu kontroll ifjor. denne kommer ikke til og brukes mere og enten selges eller brukes som delebil, hvis da delene er samme?

Sett litt under på min 02 turbo, virker som bærearmer er samme f.eks men at de har en støttearm til som jeg ikke husker og sett på den uten turbo.

luftfilter er det samme? bærearmer? kulelagre? fjærbein? som noen eksempler, ikke at det må byttes på min 02 den er tross alt ganske god stand men vurderer om det er bryet verdt og få solgt min 01 med alle de delene eller selge den billig med delebytte, vet ikke om jeg får så mye mere for den med masse nye deler på, da den uansett tross alt er en 01 med høy km, selv om eu ok og bra teknisk.

hvis dette var feil del av forum for dette spørsmål må admin gjerne flytte posten.

Takker for svar :)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Reservedeler

Legg inn av Hjelle, N6 » 03 aug 2017, 20:54

"SE" er berre eit utstyrsnivå, det som skiller mekanisk har nok med andre ting å gjere, som kva motor/gear som er montert. Har du fks turbo i eine bilen og vanlig i-motor i den andre er det en del av motordelane som skiller foreksempel.

saabbrg

Legg inn av saabbrg » 04 aug 2017, 00:19

Hjelle, N6 skrev:"SE" er berre eit utstyrsnivå, det som skiller mekanisk har nok med andre ting å gjere, som kva motor/gear som er montert. Har du fks turbo i eine bilen og vanlig i-motor i den andre er det en del av motordelane som skiller foreksempel.
Takker for svar, begge er se men i regner jeg med ja på 01 modellen, da mener du i som i vanlig innsprøyting motor sant? Isåfall er det desverre kanskje endel forskjeller da? Men understellet burde være ganske samme?

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 04 aug 2017, 10:11

Understell er en del likt, men kan skille der også på enkelte detaljar, slikt som bremser. Kan desverre ikkje desse bilane so på fingrane at eg kan seie eksakt kva som er forskjell. Med i-motor meinast innsprøytningsmotoren på typ 130hk ja.

saabbrg

Legg inn av saabbrg » 04 aug 2017, 15:37

Hjelle, N6 skrev:Understell er en del likt, men kan skille der også på enkelte detaljar, slikt som bremser. Kan desverre ikkje desse bilane so på fingrane at eg kan seie eksakt kva som er forskjell. Med i-motor meinast innsprøytningsmotoren på typ 130hk ja.
Takker for hjelpen igjen :worship:

Var det jeg fryktet ja at det er endel forskjeller, jaja da blir det vel og selge den med alle nye delene på tenker jeg tilslutt, får lage en egen annonse på salg delen og eller deler.

Svar