Legg inn
av Erik12 » 28 aug 2019, 12:19
Har nettopp skiftet EVAP-ventilene, så trur ikkje det er det, men var ute å sjekket i dag og alt så greit ut, har nettopp skiftet: EVAP ventiler, vakumslanger, og alle veivhusventilasjon slangene. Men har nå chipet den tilbake til standard effekt, nå tar den mye bedre i lavere turtall men føler at den napper litt / hakker litt av og til når eg gir gass, ser at det kan skyldes tennkassett og tennplugger. Skiftet for ikkje lenge siden til nye tennplugger: BCPR7ES-11 og da merket eg at det var meir kraft i bilen. Dei tennpluggene som var i bilen fra før av var BCPR6ES-11, Bilen var da standard effekt. Forrige eier sa at dei hadde skiftet tennkassett og tennplugger for ikkje lenge siden, men ser nå at det var i 2014 og bilen var kjørt 124.000 og nå er den kjørt 155.000 kan det være tennkasset då?
Sjekket og turbo for noen dager siden, litt side til side slark men ikkje noe fram og tilbake som eg merket, men eg syntes det var litt rart, fordi mellom turbo og innløpsrøret er det jo meningen at det skal være en pakning, men det såg eg ingenting til, heldigvis hadde eg en ny liggende så eg tok på, men kan det være årsaken til problemet?
Også angående den turboen, det er kun første gang eg gir på til sirka 4000 rpm etter den har stått en natt at det kommer litt kvit røyk ut av eksosen, uansett kor mykje eg gir på etter det kommer det ingen spesiell farge på eksosen, det kommer heller ingen hvit røyk når eg starter den når den har stått hele natten. meget rart føler eg.
Uansett, har dere noe formening om kva eg burde gjøre/sjekke?
Takk for hjelpen på forhånd