OnkelAlkohole

Moderator: Moderatorer
Gjelder vel alle T7-motorer, men problemet er vel klart størst i 9-5. Kanskje pga at 9-5 er en større og tyngre bil enn 9-3?onkelalkohole skrev:Noen som vet hvilke T7-motorer veivhusventilasjons-problemene var/er på? Gjalt det 2,3 literne og? Dette begynte de vel å få orden på fra 2002?
OnkelAlkohole
Jeg skal ikke si her nå at det er det som er problemet og at alle bør kjøpe seg annen eksos med annen katt som er lenger unna bunnpanna. Jeg skriver bare ned en teori som på veldig mange måter slår positivt ut i forhold til symptomene på bilene. Om Saab kommer ut med at det er dette som er feilen, og ikke den billige plastikkdunken på veivhusventilasjonen, så syns jeg jo at det er noe de bør ta på sin kappe og bytte på de bilene det gjelder. Evt bare flytte katten lenger bak.Angry_Saab skrev:Uansett et godt argument for å få seg 3" med racekat.Mortimer skrev:Si hva det dere vil om det, men det er faktisk en god mulighet at det er dette. Er ikke sikkert det er så veldig stort opphav til problemet allikevel.![]()
Har jeg sagt at katalysatoren er problemet? Nei. Er det en teori om hva som kan være galt? Ja.saabstril skrev:hvor smart går det ann å bli?????????????
problemet er at det kokser seg på de kalde sidene i motoren.
reg deksel,forside bunnpanne,oppover peilepinnen.toppdekselet
Har dere drukket ???