Og den har seks forgassere og er produsert i Italia........... Ja Volvo Sonett er jo kjent.Angry_Saab skrev:Jeg mener da bestemt at det heter Volvo Sonett!White skrev:Unnskyld meg men P1800 har jo aldri vært Saab men V***o.Angry_Saab skrev:Hvorfor er ikke Saab P1800 nevnt her? Det er en fin bil synes jeg..
Vakreste Saaben?
Moderator: Moderatorer
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Jeg må innrømme at jeg synes 5-dørs og900 ikke er pen mens jeg derimot synes 3-dørs er utrolig pen.... Har også litt problemer med sedanutgaven av og900 mens caben helt klart er en av de peneste bilene som er laget uten tak...
Når det gjelder å ha nøkkelen "på rett plass" så må jeg innrømme at det har sin sjarm men jeg synes ærlig talt det er best å ha den ved rattet, midtkonsollen er kjekk å ha til andre ting. Ser man historisk på det så begynnte jo Saab med å ha tenningslåsen på dasjbordet.... Har jo ikke vært så reint lite feil heller med slitt tenninglås/girlås på Saabene med nøkkelen ved girstanga.
Når det gjelder å ha nøkkelen "på rett plass" så må jeg innrømme at det har sin sjarm men jeg synes ærlig talt det er best å ha den ved rattet, midtkonsollen er kjekk å ha til andre ting. Ser man historisk på det så begynnte jo Saab med å ha tenningslåsen på dasjbordet.... Har jo ikke vært så reint lite feil heller med slitt tenninglås/girlås på Saabene med nøkkelen ved girstanga.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Når dte gjelder 3 dørs og 5 dørs OG900 er vi helt enig, men må si jeg liker sedanen utrolig godt også..TT skrev:Jeg må innrømme at jeg synes 5-dørs og900 ikke er pen mens jeg derimot synes 3-dørs er utrolig pen.... Har også litt problemer med sedanutgaven av og900 mens caben helt klart er en av de peneste bilene som er laget uten tak...
Styrer med DAB og AUX
- Hello_Kitty
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 41
- Registrert: 29 nov 2004, 01:00
- Sted: Oslo (vest)
- Kontakt:
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
de nye beeamerene er vel egentlig like fulle av skabb og syfilis som de alltid har vert! (smittekilden ligger vel antageligvis i fabrikken)Hello_Kitty skrev:Må si at 9-5 og og900cab er de fineste Saabene. Når det gjelder sonett er de litt søte, men lider av samme sykdomen som de nye beeamerene: Litt rare bak der
Så det å si at de har samme sykdomen synse jeg blir å trekke det litt langt men hvis vi skal bruke en sykdom til å definere hva som er galt med sonetten ville jeg si den har mild hoste i forhold til beeamerene!(med syfilis, skabb! og en lite anelse tarmslyng

900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- skilpaddaN287
- 2.0 bar
- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Av og900 er det nok 5dørs som er den peneste, den har jo verdens vakreste bakdører. Så lenge vi snakker om eksteriøret kan nok ikke og900 kalles en pen bil. Den kan kalles tøff, helt rå, stilig, sær, funksjonell osv men pen er den ikke. I forhold til 99 som er det originale designet blir proporsjonene helt feil. Dere må bare inrømme at 99 er den peneste saaben.
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
En av prototypene på den klassiske cab'n eies nå av en i Norrköping.
Så den på cab-treffet i fjor. Liker best den nye fronten jeg...
Ihvertfall på cab'n.
Ligger en artikkel om den bilen hans på http://www.saabcab.com
Så den på cab-treffet i fjor. Liker best den nye fronten jeg...

Ihvertfall på cab'n.

Ligger en artikkel om den bilen hans på http://www.saabcab.com
9³ TurboX
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø