Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 08 jun 2005, 17:04
og900i -88 :
bilen min sviver kun på 3 sylindrer (tror jeg) når jeg starter opp om morgenen.. det høres ihvertfall ut som om en sylinder ikke er med på leken. bilen rister litt, og høres fæl ut

det forsvinner etter at jeg har kjørt i ca et halvt minutt.. (batteriet mitt er gammelt/dårlig, så når bilen har stått noen dager er det bare så vidt den starter, men det har vel ikke noe med saken å gjøre?) har noen tips og ideer?
-
saab9000aero
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
Legg inn
av saab9000aero » 08 jun 2005, 17:39
skift rotor,fordelerlokk,pluggkabler og plugger,hjalp i hvert fall på min gamle saab,bytt batteri,koster ikke allverden,kansje også kontrollere utladingen
-
Lars_N289
- 1,5 bar

- Innlegg: 431
- Registrert: 01 sep 2003, 01:00
- Sted: Bergen
Legg inn
av Lars_N289 » 08 jun 2005, 22:07
Kan vel også vere k-jetten som fjuskar.. er slett ikkje usansynleg

Saab 9-5 Vector Sport M05
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 09 jun 2005, 17:39
jeg vet ikke hva k-jetten er..

styringsgreia for innspruten? og hvordan tester jeg om den er problemet?
kan jeg bare kjøre slik, eller må jeg fikse det før det blir verre tror dere?
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 10 jun 2005, 10:48
neste gang du er ute å kjører, så nårr du setter bilen i fra deg, så leter du på lokket til tanken på vannet.. sånn at ALL damp siger ut og la det stå sånn over natta.. hvis bilen starter lettere.. eller det tar kortere tid, før stempelet slår inn, har du vann i sylinder.. med andre ord.. topp pakninga di er gåen..
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 10 jun 2005, 12:22
å fy da...! håper da endelig ikke at det er problemet! men problemet er at det er ikke alltid den fjusker... så det er vanskelig å si om det hjeløper eller ikke. når den står fra 22.30 til 08.00 pleier det ikke være problem. når den derimot står et døgn eller mer, tror jeg den er sånn.
dersom toppakningen er ødelagt; hvor lenge vil bilen holde? for det er dyr reparasjon så vidt jeg ha forstått

eventuelt en avansert hjemmefiks

men den må jo planslipes og alt

Sist redigert av
Eirik N396 den 10 jun 2005, 12:25, redigert 1 gang totalt.
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 10 jun 2005, 12:24
kom plutselig på at eksosen pleier være litt hvit.. vanndamp?

-
TurboLars N383
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Legg inn
av TurboLars N383 » 10 jun 2005, 15:52
Da har vel topppakningen din takket for seg da

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
-
Erik N21
- 1,5 bar

- Innlegg: 359
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: Sola
Legg inn
av Erik N21 » 10 jun 2005, 20:01
.... sjekk nå først at vannet faktisk forsvinner før du plukker fra hverandre alt sammen. tror heller ikke det er k-jet på bilen din hvis jeg ikke husker helt feil....
Erik N21
9-3 T200 cab 1999 vinterbil
900 t16 cab 1988
lotus elise 2002
volvo v70 barnevogn
-
Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
-
Kontakt:
Legg inn
av Eirik N396 » 15 jun 2005, 17:20
Erik N21 skrev:.... sjekk nå først at vannet faktisk forsvinner før du plukker fra hverandre alt sammen. tror heller ikke det er k-jet på bilen din hvis jeg ikke husker helt feil....
vannet forsvinner? med en gang jeg skrur av korken? eller først når den har stått av over natta? skal den stå "åpen" natta over? dersom vannet bare skal renne inn i sylinderen hele natta: vil jeg ikke få store problemer med å starte bilen da? for det er jo problem nok fra før.. jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. for det er bare av og til, tror det er når den står lenge, at den fjusker.. og jeg har ikke tålmodighet til å la bilen stå noen dager
