Godkjenning av senkesett hos biltilsynet.. (og900)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Godkjenning av senkesett hos biltilsynet.. (og900)

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 02 aug 2005, 22:33

Har bestilt time for å godkjenne bilen min som løpsbil til tirsdagen, Tenkte og få senkesettet mitt inn i vognkortet mitt samtidig,

Er det noen som kan si hvordan de godkjente den. Heiser de den opp og skrur av hjulene. Eller lyser de bare litt bak hjulene og skjekker om papirene er i orden?

Har litt kuttet fjører, 8" brei felg og spacer de kansje ikke liker skjønner dere :oops:
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Biltilsynet...

Legg inn av Viggen-51 » 03 aug 2005, 07:43

Tror ikke de er alt for gira på spacere.... :wink:

Ellers under kontrollen, så sjekker de at numrene i TÜF-papirene til senkesettet, stemmer overens med de numrene som står på fjærene du har på bilen.

De heiser opp bilen slik at hjulene henger fritt, og så røsker de hardt i fjærene, for å se om de sitter fast ! Hvis de er løse når de ikke er belastet med bilens vekt, da får du problemer.....

Håper derfor at du ikke har kappa alt for mye, og regner med at du har "pussa opp" kappe-stedet, slik at det ikke går an å se at de er kappa ! :)

Lykke til!
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Brukeravatar
Morten N106
Overload!!!
Innlegg: 1207
Registrert: 21 mar 2003, 01:00
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Morten N106 » 04 aug 2005, 11:12

Jeg var og tok etterkontroll på min i dag, for å få skrevet inn senkesettet i vognkortet.

Det han gjorde var bare å måle masse rundtomkring på fjærene, heiste opp bilen så hjulene hang og røsket og drog i fjæra....

Så tok han lyskontroll og blafret gjennom TØV papirene mens vi begge konkluderte med sterkt nedsatte tyskkunnskaper, men han fant da det han trengte ... så var det borti luka og betale 550 riksdaler :/

Han tok ikke av hjula på min jaffal....
'98 9-5 2.0t
'74 V4 96

If you can’t beat them, arrange to have them beaten.-George Carlin

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 06 aug 2005, 11:24

Opplegget er vel at han skal sjekke måla på TÜV-papiret opp mot måla på fjørene. Det er vel somregel lengd på fjøra, antall vendingar og kor tjukt godset i fjøra er. So må en vel også sjekke nummeret på fjøra, slik at det stemmer opp mot nummeret på TÜV-papiret.
So om du har kappa fjørene får du håpe på at han har gløymt att målebandet heime den dagen... :p

Svar