Når Saab begynte med biler lagde de små biler(,relativt sett),og forhjulstrekk var kanskje billigere å produsere, men også blandt mange ansett som fremtiden for sikre biler til helårs veibruk. Husk det var lite salting på denne tida, og Saab var kanskje DET beste du kunne ta deg fram med på vinteren.At nesten alle andre også kom med fwd etterhvert viser at det var noe som folk kjøpte, både for egenskaper og pris. Nå har pendelen svingt tilbake, biler nå for tiden er mye sterkere og tyngre,(merkes på styring,tourqe steering,) og sladdekjelkene har fått elektroniske støttehjul som gjør at til og med bestemor kan kjøre MB eller B*W til butikken en fin vinterdag

Så kan du legge til at folk fortsatt er utrolig konservative, "i en stor fin bil må vi ha bakhjulstrekk", joda, det har sine fordeler, men det er ikke så enkelt som B*W skal ha det til i sine fine nye anonser, som faktisk ligner litt på anonseserien til 9-5 for få år siden...
Dersom alle B*W har 50/50 vektfordeling(merkelig påstand, en 2liter og en 3liter i samme karosseri kan umulig gi samme balanse!), hva skjer da med vektfordelingen når det er passasjerer ombord?

Mener å ha lest at en 9000 med 4 personer ombord har nær 50/50 vektfordeling.. Hva vil du helst dra på familietur med da.....

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)