Ekstr?m har lagt ned p? Kl?fta

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 28 aug 2003, 16:03

Kunne ikke klubben vært sin egen forhandler fra Speedparts. Kunne solgt billig (15%) til klubb medlemmer og normal pris til folk utenfor klubben (vis Speedparts tillater det). Vis ikke de tillater det så bare til medlemmer (på Clubshopen f.eks.). Så slipper vi gå igjenom et ekstra ledd i Norge.
Sist redigert av Øystein Strøm N141 den 28 aug 2003, 18:24, redigert 1 gang totalt.
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Ekstrøm bil

Legg inn av Hjelle, N6 » 28 aug 2003, 18:06

Hjelle, N6 skrev:
Bent N208 skrev:I følge speedparts sine nettsiderer ikke ekstrøm lenger forhandler i Norge.

Tror jeg henvender meg direkte til speedparts heretter jeg. :lol:
Ja, men dei har som eg har sagt monge gongar før slutta å eksportere direkte til "sluttbrukar" i Norge...

For å få slutt på all uvissa har eg maila Speedparts, so får vi sjå kva vi må forholde oss til.
Då har eg fått svar frå Claes, og han seier at Ekstrøm Kløfta er nedlagt, men Ekstrøm Oslo skal fortsatt forhandle Speedparts i tillegg til KRB og Skien Automobil.
Han seier også at sal til norske kundar skal gå gjennom dei norske forhandlarane.

So då er det opp til styret å finne ut kva som skjer med våre gode rabattar som vi har hatt gjennom Speedparts direkte. So då er ballen offisielt spelt over til styret...

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 28 aug 2003, 19:15

Hvis dem skal væra gretne nede på Ekstrøm og ikke være interessert i å være hyggelige så kan det jaggu være det samme altså..Da drar jeg til Uddevalla, talar svenska og gir Claes svenske penger rett i hånda.
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 28 aug 2003, 20:26

Jeg synes vi får gi dem en sjangs jeg, det er jo ikke akkurat dette de driver med til "vanlig" så det trengs sikkert litt innkjøring der og.

Det kan jo være lurt å spørre etter en kar som heter Magne, det er han som er ansvarlig for mekanisk der, hyggelig kar, har peil på det meste og ordner sikkert opp.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 28 aug 2003, 21:30

Rune N35 skrev:Hvis dem skal væra gretne nede på Ekstrøm og ikke være interessert i å være hyggelige så kan det jaggu være det samme altså..Da drar jeg til Uddevalla, talar svenska og gir Claes svenske penger rett i hånda.
Tok også opp dette med sørvis, og han (Claes) meinte på at Skien Automobil skulle vere greie å ha med å gjere. Eg kjem ihvertfall til å teste dei ut på ein forespørsel om ei stund tenkjer eg.

Men somsagt hadde eg budd nede på Austlandet hadde eg nok seriøst vurdert å stikke til Udevalla å gjere opp cash kontant og få henta utstyret.

AeroPetter
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Rogaland

Legg inn av AeroPetter » 28 aug 2003, 22:24

Kjenner verken til Ekstrøm Oslo eller KRB Trading, men da jeg ringte Ekstrøm før idag hadde de ikke anelse om hvilke type støtdempere og senkefjører de ville anbefalt meg til 900'en min, og virket heller ikke interessert i å selge noe til meg. Men jeg kan ha ringt på et dårlig tidspunkt eller no, ikke vet jeg? Noen som har erfaring med KRB trading eller det andre firmaet som det var snakk om?
M86 900 Aero

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 29 aug 2003, 09:25

AeroPetter skrev:Kjenner verken til Ekstrøm Oslo eller KRB Trading, men da jeg ringte Ekstrøm før idag hadde de ikke anelse om hvilke type støtdempere og senkefjører de ville anbefalt meg til 900'en min, og virket heller ikke interessert i å selge noe til meg. Men jeg kan ha ringt på et dårlig tidspunkt eller no, ikke vet jeg? Noen som har erfaring med KRB trading eller det andre firmaet som det var snakk om?
Om du les i denne tråden får du med deg at:
* Ekstrøm Oslo har vore veldig grinete mot andre som har ringt også
* At KRB er treige å vare på henvendelsar
* At ingen forsovidt har testa Skien Automobil, men folka som står bak firmaet er SAAB-entusiastar.

Når du snakkar om demparar og fjører til 900, kan eg anbefale Bilstein Sport + Kilen (Lesjöfors) fjører. Senkar ikkje formykje, dei senkar ca. 25mm på ein standard 900, og fjørene er mykje stivare enn originalt, slik at du ikkje slår nedpå so lett om du har litt last baki bilen, som stuff i bagasjerom eller passasjerar i baksete. Eg køyrde med org. fjører før,og då slo eg nedpå både her og der, men etter eg sette på Kilen fjørene har det minska betraktelig. Tek eg det rolig der eg veit det er lita klaring, som på ferjer osv går det bra.

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Jeg har kommet frem til

Legg inn av Bent N208 » 29 aug 2003, 14:22

Speedpaerts selger til alle som henvender seg på deres web.Man får i tillegg rabatten som står på klubbsiden STCN.

La de norske forhandlerne leve i sin egen verden, synd å si det men når det gjelder Saab tuning deler var Ole på kløfta suveren.At det noen ganger tok lang tid å få delene var ikke hans skyld.
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Re: Jeg har kommet frem til

Legg inn av Hjelle, N6 » 30 aug 2003, 16:54

Bent N208 skrev:Speedpaerts selger til alle som henvender seg på deres web.Man får i tillegg rabatten som står på klubbsiden STCN.

La de norske forhandlerne leve i sin egen verden, synd å si det men når det gjelder Saab tuning deler var Ole på kløfta suveren.At det noen ganger tok lang tid å få delene var ikke hans skyld.
Nix, har prøvd å handle der sjølv, får berre svar om at eksport til Norge er det slutt på. Handl med ein norsk forhandlar istaden.
Dette er det sjefen (Claes) i Speedparts som seier. Forsøk på å bestille varer via den personen som har hatt med utanlandsordrar resulterar berre i forward av eposten til Claes, med same svar... :(

Men om du bestiller på web, og hentar varene i Udevalla, det går nok greit.

Brukeravatar
Tonning
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av Tonning » 30 aug 2003, 17:11

opplevde det samme da jeg prøvde å bestille et luftfilter for 2 dager siden. Fikk mail fra Claes om å ta kontakt med en av deres samarbeids partnere i Norge

Brukeravatar
TBiel
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Hamar

Legg inn av TBiel » 30 aug 2003, 19:47

Speedparts sendte en pakke deler jeg hadde bestilt til postmottaket på ICA i Charlottenberg, poste restante. Hentet pakka forrige onsdag, lettere å kjøre dit enn til Uddevalla (har gjort det også) fra Hamar.

TBiel
N050 -88a 9000t CD

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 30 aug 2003, 22:19

TBiel skrev:Speedparts sendte en pakke deler jeg hadde bestilt til postmottaket på ICA i Charlottenberg, poste restante. Hentet pakka forrige onsdag, lettere å kjøre dit enn til Uddevalla (har gjort det også) fra Hamar.

TBiel
Eg hadde utan tvil gjort det på den måten om eg budde slik til.
Men no har det seg slik at eg bur på Sunnmøre, og då vert det vel longt å køyre for å gjere det på det viset... ;)

Brukeravatar
Kenneth Nilsen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Sted: Stavanger/Oslo

Legg inn av Kenneth Nilsen » 01 sep 2003, 12:12

Hellestø på Sola har skaffet meg styling deler fra speedparts til min saab.

Svar