Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
olewa
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 02 jul 2003, 01:00
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av olewa » 19 sep 2005, 17:01
Er det noen her som kan forklare meg hvordan man sjekker at lambdasonden er OK..? skal man ta og ohme, og hvilken verdier skal man ha ? Har prøvd å sjekke WIS men har ikke blitt klokere så langt
Det samme gjelder også dysene, hvordan sjekker man de..
har fått en noe rykkete gange i bilen under aks, og jeg må prøve å feilsøke meg litt framover under "huven"..
93B. -59 mod.
Sonett III, 72 mod.
Volvo XC 60, 10 mod.
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 19 sep 2005, 17:31
Det jag vet är att om T7 som sitter i 9-5 får fel signal från lambdasonden så får man "check engine" på sid å i dashbordet.
Det samma gäller om en eller flera dyser ger för mycket eller för lite bränsle.
T5 och T7 mäter joniseringen över stiften direkt efter förbränning och får då reda på hur förbränningen varit i dom olika cylindrarna.
Jag tror problemet ligger någon annan stans....
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 19 sep 2005, 19:12
Ellers kan det sjekkast ganske greit med Tech2-apparatet (derfor finn du ingenting i WIS), dei koplar på og ser åpne og lukketidene på dysene og om lambda-en jobbar.
-
olewa
- 1.2 bar

- Innlegg: 226
- Registrert: 02 jul 2003, 01:00
- Sted: Lillehammer
Legg inn
av olewa » 19 sep 2005, 21:36
OK takker for alle innspill

93B. -59 mod.
Sonett III, 72 mod.
Volvo XC 60, 10 mod.