?pent luftfiler
Moderator: Moderatorer
Åpent luftfiler
Er det mulig å sette på et åpent lufilter på en og saab 900? 87-mod sådann!.. Har hørt noe om at dette ikke er mulig osv..
Mvh Morten
-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt
-04 mod Saab 9-5 2.2 tid
-82 mod Saab 900 GL - Solgt
-87 mod Saab 900 Turbo 8v - Solgt
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- CiLiUsN557
- 0.7 bar
- Innlegg: 110
- Registrert: 03 aug 2005, 01:00
- Sted: Skaun
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Det er vel bare på OG900 at dette er aktuelt.CiLiUs skrev:Batteribøy, kan du forklare det litt nærmere??Petter-900-T skrev:det er mulig, men du må jo beholde K-jet boksen.
Uansett er det ikke der du henter hester...
Et rent orginalfilter er bra nok!
Batteribøy derimot, det er et bra sted å starte.
Petter
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
så er det en og900 det er snakk om 
men nå som topicen er her, kan noen forklare hva jeg vil tjene og ikke tjene på åpent luftfilter på min og900t8?
hvis det ikke blir noe effekt, blir det i det minste noe lyd?
og petter, hvorfor skulle man ikke beholde k-jet boksen hvis man satte på åpent luftfilter?

men nå som topicen er her, kan noen forklare hva jeg vil tjene og ikke tjene på åpent luftfilter på min og900t8?
hvis det ikke blir noe effekt, blir det i det minste noe lyd?
og petter, hvorfor skulle man ikke beholde k-jet boksen hvis man satte på åpent luftfilter?
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Jeg tenkte på CiLiUs sin bil at det ikke passet på hans 9-3.wanna-b N449 skrev:så er det en og900 det er snakk om
men nå som topicen er her, kan noen forklare hva jeg vil tjene og ikke tjene på åpent luftfilter på min og900t8?
hvis det ikke blir noe effekt, blir det i det minste noe lyd?
og petter, hvorfor skulle man ikke beholde k-jet boksen hvis man satte på åpent luftfilter?
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Det jeg mener er at alt "leamikket" til innsprutet må beholdes, så filteret passer best i orginalboksen.wanna-b N449 skrev:og petter, hvorfor skulle man ikke beholde k-jet boksen hvis man satte på åpent luftfilter?
På LH 2.2 eller 2.4 kan du jo feste filteret rett på massemåleren. (som kan flyttes både hit og dit)
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus