Ledningsnett tr?bbel

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
zvein
Innlegg: 17
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Sted: Oppegård
Kontakt:

Ledningsnett trøbbel

Legg inn av zvein » 12 okt 2005, 19:09

Har en orginal saab 900i 8v 1986 modell som jeg har satt inn en 16v turbo motor i nå.
Problemet er vel nå ved kobling av ledningsnett, kjøleveskeslanger og vakumslanger. Hvor skal hvor? hehe

Kan jo begynne med det som skal sitte på spjeldhuset?
http://i11.photobucket.com/albums/a188/ ... 005006.jpg
Bildet ligger der, og er i stor format, har ringa rundt de fleste punktene jeg lurer på :P så hvis noen har no vettug å si så sprut ut :)

Har fler spørsmål jeg, som jeg håper på å få svar på, men starter lett, hehe

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 12 okt 2005, 22:46

Kan ikke hjelpe deg med ledningsnettet, men håper du har tatt til vett å flyttet over bremser og drivverk fra en turbosaab og da ;)

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 13 okt 2005, 10:09

Opp til og med -87 er det samme bremsesystem, og drivverket er også så og si likt, så det er vel noe bortkastet jobb å gjøre det da... :P

De to største tilkoblingene til venstre er vann til forvarmingen. Den ene går innunder innsuget, den andre husker jeg ikke hvor skal i farta. Ikke noe som må være der, men du må tette i motsatt ende om du velger å ikke koble de til.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 13 okt 2005, 11:35

Børre N17 skrev:De to største tilkoblingene til venstre er vann til forvarmingen. Den ene går innunder innsuget, den andre husker jeg ikke hvor skal i farta. Ikke noe som må være der, men du må tette i motsatt ende om du velger å ikke koble de til.
Er ikke den tilkoblingen med slangen på til bypassventilen?. Den andre tilkoblingen til forvarmingen synes vel såvidt i bakkant av slangen?.

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 13 okt 2005, 11:46

Det tror jeg også Gul, men den er jo koblet riktig alt? Ser sånn ut for meg ihvertfall.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 13 okt 2005, 12:14

Den store slangen er uttaket til bypass, de to mindre på venstresiden (rett overnfor hverandre) er til forvarminga.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
zvein
Innlegg: 17
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Sted: Oppegård
Kontakt:

Legg inn av zvein » 13 okt 2005, 12:36

Den store slangen som står på kommer fra kjøleannlegget, så da står vel den feil :P

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Ronny_N169 » 13 okt 2005, 12:52

Zvein skrev:Den store slangen som står på kommer fra kjøleannlegget, så da står vel den feil
Om du kan stikke fingeren inn i slangen fra innsiden av spjellhuset, så er det en luftslange :lol: Spjellhusforvarminge er, som Børre sier, ikkeno som trengs å være tilkoplet

Brukeravatar
zvein
Innlegg: 17
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Sted: Oppegård
Kontakt:

Legg inn av zvein » 13 okt 2005, 13:34

da bare plugger jeg igjen det hullet. hehe
Jeg trodde en av de skulle til APC enheten jeg? er det feil?

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 13 okt 2005, 22:44

ParADigM skrev:Kan ikke hjelpe deg med ledningsnettet, men håper du har tatt til vett å flyttet over bremser og drivverk fra en turbosaab og da ;)
det er det samme:P kanskje ikke bremser, men kassa er lik, uten om primærdreva..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Svar