Jeg var "grådig" og kjøpte den direkte fra BSR, levert til adresse i Sverige for å spare noen kroner. Trimmen i seg selv fungerte bra. Men etter kort tid fikk jeg antydning til tenningsbank. Knitring ved moderat belastning/turtall.
Prøvde å få hjelp fra BSR. Antydet selv at det kanskje burde brukes andre tennplugger. Men, fikk bare "God dag, mann Økseskaft"-svar i retur.

Stilte spørsmål her på forumet og fikk KJEMPEGOD

Ønsket meg Hirsch den gangen, men det var ingen som kunne hjelpe meg med "monteringen" - aller minst Saab-forhandlerne. Måtte derfor dra til kontinentet. Heller ingen oppegående lokale installatører i Midt-Norge.
Konklusjon:
Å ha tilgang på gode støttespillere (som Speedparts?) i din nærhet er viktig.
Å beholde garanti er et pluss.
Lavere pris er alltid en fordel.
Dessuten; jeg ønsket meg litt mere krefter (både dreiemoment og effekt) i mellomregisteret når jeg trimmet. Bl a i håp å slippe noen nedgiringer på automaten i ny og ne. Synes dog ikke det hjalp merkbart. Det skal litt til å få en 2,0 til oppføre seg som 5 liters V8. Det er mye som tyder på at "halve" trimminga er at ladetrykk holdes oppe på høyt turtall - for å gi mer effekt.
Min bil ble en rakett på turtall med trimmen inne. (La den inn og ut noen ganger og merket forskjellen).
Vet likevel ikke om jeg synes at det var verdt det. Det ble jeg bare noen få forbikjøringer i måneden jeg fikk "nytte" av det (samt et par "spinne-på-1.-og-2.-ut-av-krysset/rundkjøringa-opplevelser").
Veldig usikker på om jeg hadde trimmet igjen på en ny turbomaskin fra Svenska Aeroplan...