Lugging p? fullt trykk - problem l?st
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Du trenger spesialverktøy først fra 89 eller muligens 90, du har jo en 88-modell og på den er det bare å skru rett ut.
Er ikke så vanskelig på de nyere heller om man bare er litt oppfinnsom og lager seg et verktøy som passer for å skru av ringen. På et par biler jeg har byttet på så har det holdt med et skrujern og gummiklubbe men som oftest så sitter ringen ganske godt.
Er ikke så vanskelig på de nyere heller om man bare er litt oppfinnsom og lager seg et verktøy som passer for å skru av ringen. På et par biler jeg har byttet på så har det holdt med et skrujern og gummiklubbe men som oftest så sitter ringen ganske godt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Tror jeg skjærte ut av en limtreplate..TT N12 skrev:Du trenger spesialverktøy først fra 89 eller muligens 90, du har jo en 88-modell og på den er det bare å skru rett ut.
Er ikke så vanskelig på de nyere heller om man bare er litt oppfinnsom og lager seg et verktøy som passer for å skru av ringen. På et par biler jeg har byttet på så har det holdt med et skrujern og gummiklubbe men som oftest så sitter ringen ganske godt.
Styrer med DAB og AUX
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Bra det løste segRunar N403 skrev:Problemet forsvant etter at jeg bytta til "skikkelige" tennplugger.
Kjøpte et sett med NGK BCP7EV plugger. Det jeg hadde var Bosch plugger med fire "hoder".

Men jeg skjønner ikke hvorfor folk absolutt må prøve plugger av andre merker når det er en kjennsgjerning at Saab-motorene aller helst vil ha NGK

Når man feilsøker på slike problemer så er det første man bør prøve å montere nye KORREKTE plugger

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen