Av og til gjør jeg rent for oljeavleiringer i spjellhuset på min -88 9000 2,0t som nå akkurat har passert 180' km.
Passer også å gjøre ren tomgangsmotoren så ventilen går lett frem og tilbake.
Motoren går mye penere etterpå, men rett etter rengjøringen får jeg ofte en tomgang ved varm motor på 12-1500. Dette varierer noe. Jeg kan slå av motoren og vent et minutt, etter oppstart så er tomgangen der den skal være. Etter noen måneders kjøring bruker tomgangen å stabilisere seg på 8-900 igjen.
Igår dro jeg til tomgangsmotoren med skaftet på en skrutrekker. Da gikk tomgangen noe ned. Kan være at ventilen fungerer tregt. Er det noen som har erfaring med å separere tomgangsmotor/ventil og pusse/gjøre rent? Eller er oppskriften å bytte hele saken?
TBiel, Hamar
H?y tomgang varm motor 9000, tomgangsventilen?
Moderator: Moderatorer
Høy tomgang varm motor 9000, tomgangsventilen?
N050 -88a 9000t CD