Har fått ulyd i girkasse på en 95 mod ng900. Oppstår når jeg kommer litt opp i fart . Lyden er i alle gear, også når jeg ruller fremover i fri. Lyden forsterkes når jeg trør inn clutchen. Hadde bilen oppe på en tosøyling på det lokale verkstedet og kjørte den. Mekanikeren mente det hørtes ut som den kom fra girkassa (kubben).
Jeg håper selfølgelig han tar feil, kan det være fra andre steder?? Har skiftet strammehjul og løpehjul til reima uten at det hjalp.
Oppheng drivaksel hø. side (mellomaksel)?
Ulyd i girkasse
Moderator: Moderatorer
Så har jeg fått tak i en brukt kasse fra en 96 modell.
På den jeg har på bilen nå har jeg oppdatert link overførings systemet til gearene (kom vist i slutten av 90 tallet) fordi den spratt ut av revers. (hjalp ikke
) Samt fikk byttet en del inne i kassen som også kom litt senere (forlenget revers arm?) Husker ikke delenr. ( Det hjalp)
Så til spørsmålet. Bør noe av dette byttes over til den "nye" kassa?? Linke systemet var det litt arbeid med husker jeg med litt ombygging bl.annet saging av eksisterende system. Arbeidet inne i kassa blei gjort på merkeverksted.
På den jeg har på bilen nå har jeg oppdatert link overførings systemet til gearene (kom vist i slutten av 90 tallet) fordi den spratt ut av revers. (hjalp ikke

Så til spørsmålet. Bør noe av dette byttes over til den "nye" kassa?? Linke systemet var det litt arbeid med husker jeg med litt ombygging bl.annet saging av eksisterende system. Arbeidet inne i kassa blei gjort på merkeverksted.
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Flytta över länkaget även om det medför merarbeid.
Det nyare länkaget är mye stabilare!
Om det länkaget redan har varit monterat på din bil så behöver du inte göra några tillpassningar, det som må göras är redan gjort!
Mvh Anders
Det nyare länkaget är mye stabilare!
Om det länkaget redan har varit monterat på din bil så behöver du inte göra några tillpassningar, det som må göras är redan gjort!
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!