9000 IC på og900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

9000 IC på og900

Legg inn av TurboLars N383 » 18 mai 2006, 23:37

Når det blir satt 9000intercooler på og900 , er det den med gavlene ut på siden eller den med gavlene bakover ? Ettersomjeg har forstått så er det 2 forskjellige på 9000 ? :oops:

MVH Larse
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 18 mai 2006, 23:49

det er den med gavlene på siden som pleier bli brukt (skrå anslutningar). Dette er den nyere typen.

Men det er også mulig med anslutningar bakåt med litt modifikasjoner, som Hansi N624 har på sin(bilder i hans prosjekttråd) :)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 19 mai 2006, 06:33

Skjæveland N396 skrev: Men det er også mulig med anslutningar bakåt med litt modifikasjoner, som Hansi N624 har på sin(bilder i hans prosjekttråd) :)
Jepp, men da må det sveises i alu! Orginalt er den aaaalt for bred, så plasten må vekk og nye sider og tilslutninger må sveises i alu. Radiatoren må også flyttes litt.

Krever utstyr og trening i alu-sveising, men blir helt sikkert bra! Det blir korte rør!! Jeg skal få laget meg en sånn, har to 9000 ic-er liggende nå som skal sveises sammen med røra øverst! Må bare bli ferdig med eksamenstida først..
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 19 mai 2006, 10:25

Den med gavlene på siden . Er det den som sto på tidlig 9000 ? Tror det er lettest å sette på denne , også synes jeg det er tøft med et rør på hver side gjennom fangeren :oops: :D
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 19 mai 2006, 11:21

TurboLars N383 skrev:Den med gavlene på siden . Er det den som sto på tidlig 9000 ? Tror det er lettest å sette på denne , også synes jeg det er tøft med et rør på hver side gjennom fangeren :oops: :D
Gavler på siden = skrå anslutningar(som de sier i Sverige)

Denne stod på nyere 9000 sier jeg.. :wink:

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 19 mai 2006, 11:28

Okå :D! Mange takker
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 19 mai 2006, 19:54

Eller evo 6, passer nesten...

Sitter på "Gatebilen" nesten bolt on.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar