I mangel av justerbart ratt

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

I mangel av justerbart ratt

Legg inn av Ingvar N629 » 23 mai 2006, 11:25

Jeg skulle gjerne ha dratt rattet nærmere meg, er det mulig å legge imellom noe, bytte nav e.l.? Evt bytte ratt, men nekter å ha mekonomen-ratt i bilen min! Må bli annet Saab-originalratt eller Nardi e.l. Forslag til løsning?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 25 mai 2006, 03:03

Ingen?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 25 mai 2006, 08:41

Hvilket ratt har du i nå?

EDIT: ser i prosjekttråden din ut som om du har det vanlige tre-eikers (turbo?)rattet.

Det er nok ikke lett å legge imellom noe, for rattstammen er ikke så mye lenger.

Og jeg vet ikke om andre tilbehørsratt vil hjelpe. De som er originale er vel laget for å bli like, når en bruker adapter.

Og det er ikke mulig å bytte nav på det rattet.

Det ser mørkt ut desverre :)

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 25 mai 2006, 09:43

Om du bruker Nardi-ratt med navet til dette så skrus jo rattet fast på navet med 6 umbracoskruer.
Sku jo gå an å laga ei hylse i aluminium med gjenga høl i begge ender, en slags forlenger av navet. Evt forlenge selve navet, bare sveise i noe forlenging.
Kan kanskje bli problem med vinkelen på rattet om en forlenger for mye..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 25 mai 2006, 09:51

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 25 mai 2006, 13:12

TT N12 skrev:Kollevold har 8)

http://www.kollevold.no
Gode ting! Ser de har både 60 mm fast og justerbart. Litt av en pris, men... er vel bare å spare! Samt se på flytting av sleperingsoverdrageren til hornet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar