I mangel av justerbart ratt
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
I mangel av justerbart ratt
Jeg skulle gjerne ha dratt rattet nærmere meg, er det mulig å legge imellom noe, bytte nav e.l.? Evt bytte ratt, men nekter å ha mekonomen-ratt i bilen min! Må bli annet Saab-originalratt eller Nardi e.l. Forslag til løsning?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Hvilket ratt har du i nå?
EDIT: ser i prosjekttråden din ut som om du har det vanlige tre-eikers (turbo?)rattet.
Det er nok ikke lett å legge imellom noe, for rattstammen er ikke så mye lenger.
Og jeg vet ikke om andre tilbehørsratt vil hjelpe. De som er originale er vel laget for å bli like, når en bruker adapter.
Og det er ikke mulig å bytte nav på det rattet.
Det ser mørkt ut desverre
EDIT: ser i prosjekttråden din ut som om du har det vanlige tre-eikers (turbo?)rattet.
Det er nok ikke lett å legge imellom noe, for rattstammen er ikke så mye lenger.
Og jeg vet ikke om andre tilbehørsratt vil hjelpe. De som er originale er vel laget for å bli like, når en bruker adapter.
Og det er ikke mulig å bytte nav på det rattet.
Det ser mørkt ut desverre

Om du bruker Nardi-ratt med navet til dette så skrus jo rattet fast på navet med 6 umbracoskruer.
Sku jo gå an å laga ei hylse i aluminium med gjenga høl i begge ender, en slags forlenger av navet. Evt forlenge selve navet, bare sveise i noe forlenging.
Kan kanskje bli problem med vinkelen på rattet om en forlenger for mye..
Sku jo gå an å laga ei hylse i aluminium med gjenga høl i begge ender, en slags forlenger av navet. Evt forlenge selve navet, bare sveise i noe forlenging.
Kan kanskje bli problem med vinkelen på rattet om en forlenger for mye..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Gode ting! Ser de har både 60 mm fast og justerbart. Litt av en pris, men... er vel bare å spare! Samt se på flytting av sleperingsoverdrageren til hornet.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan