Hei
Har en Saab 9-3 2.0 SE, 2002 modell for hånden, som jeg vurderer å kjøpe. Eneste er at den har gått 178 000 km allerede. Lurer derfor på hvor lenge disse pleier å holde før ting og tang tar kvelden, og rusten kommer snikende?
Bilen er endel langkjørt, da eieren pendler, men også endel bykjøring. Den ble chippet ved 160 000 km, og er senket. Stor service ble visstnok utført ved 150 000 km. Ellers er bilen strøken både innvendig og utvendig.
Eieren skal ha 145 000 for den inkl. 18" felger, høres dette ut som en ok pris?
Alle tilbakemeldinger er velkomne!
På forhånd takk.
Vurderer kjøp av 9-3
Moderator: Moderatorer
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Akkurat samme bil som jeg har. Min har gått 180000km og har ikke merket noe spesielt med den. Du skulle vel hatt en storservice ved 170000km spesielt med tanke på motorgarantien som er på 8 år på disse bilene. Men motorene på 9-3 har det vel ikke vært tilnærmet de samme problemene på som på 9-5. Bare pass på å skifte olje og filter regelmessig.
Av ting du skal se etter kan vel bremser/håndbrekk, eksosanlegg og håndbrekkwire nevnes. Rust er vel heller ikke noe problem. Prisen kan du kanskje få prutet ned noen tusen da det ikke er lett å selge en så ny bil som har gått så langt.
Av ting du skal se etter kan vel bremser/håndbrekk, eksosanlegg og håndbrekkwire nevnes. Rust er vel heller ikke noe problem. Prisen kan du kanskje få prutet ned noen tusen da det ikke er lett å selge en så ny bil som har gått så langt.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- CiLiUsN557
- 0.7 bar
- Sted: Skaun
Ja en ting man kanskje bør få er vel en NAF kjøpstest. Så får du full gjennomgang av bilen. Det er stor forskjell på 170000km. Noen biler er teknisk perfekt, andre krever skift av dempere og diverse, og det kan jo koste penger det og. Så få uansett bilen på test. Vet saab om chippen ligger du tynt an når det gjelder motorgarantien tenker jeg. De er nøye på at ting skal være fullservet, og originalt.
2002 9-5 Aero automat
-
- 2.0 bar
Mange Saabforhandlere bryr seg ikke om at bilen er chippa. Vet om flere forhandlere som selger annen trim enn den offisielle, da dette ofte gir mye mer "trøkk" (gjelder 9-5).
Men en NAF-test høres fornuftig ut.
Jeg har nettopp byttet inn min 9-3 -99 mod, da jeg synes den ble såpass gammel at jeg ikke kunne "stole" helt på den lenger. Ikke at noe var galt nå, men 6 1/2 år samt 150`km gir ikke samme trygghet som noe nytt/nyere. Men bør vel kanskje legge til at jeg ikke kan/vil bruke min fritid til å stå på hue i en bil!
Men en NAF-test høres fornuftig ut.
Jeg har nettopp byttet inn min 9-3 -99 mod, da jeg synes den ble såpass gammel at jeg ikke kunne "stole" helt på den lenger. Ikke at noe var galt nå, men 6 1/2 år samt 150`km gir ikke samme trygghet som noe nytt/nyere. Men bør vel kanskje legge til at jeg ikke kan/vil bruke min fritid til å stå på hue i en bil!
Hilsen Ole-P. N-154