dårlig kompresjon på sylinder 4, hjølp

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 01 jun 2006, 22:12

Hansi N624 skrev:Har et veldig likt problem som du har forklart i denne og den andre tråden med pappa sin og900 Aero cab. Kommer olje opp av peilepinnen, er vel nesten sikker på at det er stempelringene eller selve stempelene, så endte likegreit opp med å kjøpe en motor og bytte ut den gamle. Tror nok det er det greieste, lettere (og kanskje billigere) enn å begynne å renovere den gamle
er sylinderveggene i orden og generellt ikke nedsarva, så er det like greit å bare renovere den gamle.. for da veit du hva som blir gjort.. skal man kjøpe en brukt motor, så har man jo INGEN bakrund på hva som er gjort med motoren.. heller spøtte i 5k ekstra å få i orden motoren..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 01 jun 2006, 23:22

skal prøve å komp teste med litt olje i sylinderen jeg.

da slipper jeg å ta opp motoren alikevel da Lars :P

Alex: Ja, det var min idè, sorry. ble akutt sulten på biltema, og Lars måtte så pisse, hehe
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Hansi N624
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 98
Registrert: 03 feb 2006, 21:19
Sted: Drammen (Trondheim for øyeblikket)

Legg inn av Hansi N624 » 02 jun 2006, 07:05

Datapaal N526 skrev:
Hansi N624 skrev:Har et veldig likt problem som du har forklart i denne og den andre tråden med pappa sin og900 Aero cab. Kommer olje opp av peilepinnen, er vel nesten sikker på at det er stempelringene eller selve stempelene, så endte likegreit opp med å kjøpe en motor og bytte ut den gamle. Tror nok det er det greieste, lettere (og kanskje billigere) enn å begynne å renovere den gamle
er sylinderveggene i orden og generellt ikke nedsarva, så er det like greit å bare renovere den gamle.. for da veit du hva som blir gjort.. skal man kjøpe en brukt motor, så har man jo INGEN bakrund på hva som er gjort med motoren.. heller spøtte i 5k ekstra å få i orden motoren..
Sant nok, det vi skal gjøre er å renovere den gamle også bruke den vi har kjøpt i bilen i mens. Også kan vi ha den gamle som en reserve motor
Hans Fredrik "Hansi" N624
'02 Mini Cooper

Svar