Min 900 T16 Aero 1990-mod. er noen ganger treg å få i 5-gir.
Når man girer vanlig fra 4 til 5, hender det at girspaken stopper helt opp. Det virker som den ikke "treffer" skikkelig der den skal. Klarer som regel å "lirke" bilen i gir, men det er noe galt når man må presse på for å få det til.
Hadde store problemer med dette på en tur for noen uker siden. Men problemet varte ikke lenge. Når fungerer merkelig nok giren helt fint igjen. Men jeg venter bare på at det skal komme igjen.
Hadde akkurat samme problem på min tidligere 900 T8 1986-modell, der hadde jeg problemet en liten stund, men det "forsvant" helt fullstendig på den bilen.
Det er ellers ingen problemer med girkassen på bilen. Den er for øvrig ikke kjørt så langt heller, har vært skiftet.
Noen som kjenner til dette problemet. Er selve girkassen dårlig, eller er det bare noe galt med en form for "styring" på girspaken? Noen som kan/bør gjøres?
Treg 5-gir på 900 T16 Aero 1990-mod.
Moderator: Moderatorer
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Det er sikkert giroverføringen det er noe galt med. Har hatt akkurat samme problemet selv. Løste det ved og ta ut giroverføringen og sette den inn igjen.
Sitter med et klammer bak motoren mot torpedoveggen. Etter og ha skrudd løs klammeret er det bare og sette girspaken i tredje gir (?) så skal den være løs.
Motsatt prosedyre når det skal "monteres". Har lest en del om plunder ang. giroverføring på disse bilene, men jeg har aldri bommet. Kanskje flaks?
Sitter med et klammer bak motoren mot torpedoveggen. Etter og ha skrudd løs klammeret er det bare og sette girspaken i tredje gir (?) så skal den være løs.
Motsatt prosedyre når det skal "monteres". Har lest en del om plunder ang. giroverføring på disse bilene, men jeg har aldri bommet. Kanskje flaks?