Turbo

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
ScaabN451
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 100
Registrert: 07 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: N451
Navn: Øystein Solsvik
Bil: MY98 9-5 2.3t steg1
Sted: Vestby, Akershus
Kontakt:

Turbo

Legg inn av ScaabN451 » 17 jun 2006, 12:16

Lurer på om turbo fra -94 9000 2.3 passer på en -87 9000 2.0 turbo? Vet ikke om det er 170 eller 200 hk 2.3.
Går det ann å bruke topplokk eller andre motordeler fra 2.3?

Mvh.Øystein
-98 9-5 2.3turbo
-87 9000 turbo, Levert til Hoggern..snufs

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 17 jun 2006, 14:14

Flyttar denne til "SAAB Teknisk".

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Turbo

Legg inn av Ingvar N629 » 17 jun 2006, 14:58

ScaabN451 skrev:Lurer på om turbo fra -94 9000 2.3 passer på en -87 9000 2.0 turbo? Vet ikke om det er 170 eller 200 hk 2.3.
Går det ann å bruke topplokk eller andre motordeler fra 2.3?

Mvh.Øystein
Toppen fra -94 er korttopp, og må forlenges for å passe.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
ScaabN451
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 100
Registrert: 07 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: N451
Navn: Øystein Solsvik
Bil: MY98 9-5 2.3t steg1
Sted: Vestby, Akershus
Kontakt:

Legg inn av ScaabN451 » 26 jun 2006, 19:08

Takker for svar,jeg driter i å kjøpe den motoren der, den er jo så ulik...
-98 9-5 2.3turbo
-87 9000 turbo, Levert til Hoggern..snufs

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 27 jun 2006, 00:49

Om det är en 2,3L(lågtryck eller fulltryck spelar ingen roll) kortmotor så är ju den att räkna som "hårdvaluta".
Den kommer alltså inte att tappa värde, snarare tvärt om!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 27 jun 2006, 06:18

Og toppen passer "nesten", trenger bare et lokk i enden.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar