
Ettermontering av turbo?
Moderator: Moderatorer
Ettermontering av turbo?
Har som sagt en Saab 9-3 98 mod 130 hk 2.0 SE Går det an å sette på turbo uten å bytte mye deler? Hvis, hvor mye koster det? Lurer også på styling til den.. Hva med Viggen framfanger passer den?


- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: Ettermontering av turbo?
du kan jo ikke bare sette på frontfanger da.. regner med at du skal sette på resten også..Howard skrev:Har som sagt en Saab 9-3 98 mod 130 hk 2.0 SE Går det an å sette på turbo uten å bytte mye deler? Hvis, hvor mye koster det? Lurer også på styling til den.. Hva med Viggen framfanger passer den?
motor: her er jeg overhodet ikke sikker, men det pleier å være at du må bytte: eksosmanifoil (grenrør) innsug. sette på intercooler (det ville i hvertfall jeg gjort). og sist men ikke minst, turbo og wastegate:)
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Ikke lurt å sette på turbo på en i motor nei. Få heller tak i en
turbomotor fra en vraket bil (påkjørt bakfra
)
Da kan du få med alt ekstra som følger med en turbobil,
motorstyring, eksosanlegg med katalysator, intercooler,
turbo, trykkrør, osv.
Ombygging av en i-motor krever ny topp og nye stempel.
Synd med to ellers så like motorer... Men du kan jo få solgt
din gamle motor for bortimot det du kjøper ny for.
Tror det blir billigst om du kjøper en hel vraket bil, for så å levere
resten til hugging etter du har ribbet den. Kan jo hende du får
med skinnseter og styling på kjøpet.
turbomotor fra en vraket bil (påkjørt bakfra

Da kan du få med alt ekstra som følger med en turbobil,
motorstyring, eksosanlegg med katalysator, intercooler,
turbo, trykkrør, osv.
Ombygging av en i-motor krever ny topp og nye stempel.
Synd med to ellers så like motorer... Men du kan jo få solgt
din gamle motor for bortimot det du kjøper ny for.
Tror det blir billigst om du kjøper en hel vraket bil, for så å levere
resten til hugging etter du har ribbet den. Kan jo hende du får
med skinnseter og styling på kjøpet.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T