Beklager at mitt første bekjennskap med forumet er å starte en ny tråd...
Jeg lurer på om jeg kan benytte et grenrør fra en saab motor, og da fra hvilken saab motor det da er...
Saab var med, sammen med bla GM om å utvikle ecotec. Dette har det blitt en rekke motorer ut av. Opel har en modell som heter Sintra med en 2,2 liters sugemotor. Jeg lurer på om den blokka er lik som på noen saab modell men da med turbo. Lurer også på om den da har fått 2,0 liter istedet. Må beklage at jeg ikke er så "inne" i de forskjellige saab modellene, men mener at 9-3 og 9-5 ble levert med turbo motorer? 2,0 liter, 2,2 liter eller 2,3 lliter?
Selv om blokka er lik er det ikke sikkert toppen er lik, men det er dette jeg lurer på?
Er det mange utgaver av grenrør til 9-3 og 9-5? Vi sakker aller helst om 1996-2000...
Planen er å benytte saab grenrøret om det passer på en Opel sintra motor...
Grenrør saab
Moderator: Moderatorer
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Men sier du også da at du tror det passer fra 2003 og nyere?Saab900STCR skrev:Den motor som du tänker på kom inte i saab förrän 9-3SS (2003).
Dom tidigare passar inte.
Mvh Anders
Er det noen som har et slikt grenrør lett tilgjengelig så det går an å prøve om det passer inn mot toppen på en opel motor...
Mvh anders
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Jag tror att det grenröret kan passa.
Men jag tror inte att det greröret är optimalt.
Jag hade tillverkat ett eget.
Varför inte Calibra eller Vectra turbo grenrör?
Mvh Anders
Men jag tror inte att det greröret är optimalt.
Jag hade tillverkat ett eget.
Varför inte Calibra eller Vectra turbo grenrör?
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

Det er ikke noe problem å lage selv, men det er så sinnsykt mye jobb å tig svesie et grenrør, at det er mer fristennde og teste ferdig vare... tenkte å høre om det først...
Calibra og vectra turbo bruker c20let motoren, har egentlig ikke trodd at de toppene var like i det hele tatt... Er de det?
Calibra og vectra turbo bruker c20let motoren, har egentlig ikke trodd at de toppene var like i det hele tatt... Er de det?
Anders; mob 901 54 495
Minibusa 1300 Rwd turbo
Minibusa 1300 Rwd turbo