Kjøpt meg en 9000cs 95mod. Lurer på å sette inn en 2,3t i denne.
Da lurer jeg på ett par ting siden jeg ikke har skrudd mye på 9000, kun på og900.
Hva må til for en godkjennelse av biltilsynet.
Ligger det meste klart eller må jeg bygge om el anlegget?
Er det noen som har gjort det før og har lagt ut en beskrivelse på nettet?
(selger min og900t16, den er pen, men rusta har tatt overhånd ved drivaksel. Bud på pm)
Rodney
motor bytte 9000cs (2,0i til 2,3turbo)
Moderator: Moderatorer
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
For å godkjenne den med inntil 220 hk må du ha VR-dekk, that's it.
Skal du ha den godkjent med 225 hk (Aero) må du ha ZR-dekk og Saab's orginale sportschassi. De anbefaler bruk av 16" felger også.
Dette må du få skriftlig fra Saab. Ta kontakt med din nærmeste forhandler.
NB! Det skriftlige brevet fra Saab kan koste noen kroner, ca. 1000-2000 kr.
Oppsøk gjerne den trafikkstasjonen du skal godkjenne bilen hos, og spør de om "retningslinjene". De varierer fra stasjon til stasjon har jeg fått erfare
På den lokale tr.stasjonen trengte vi bare å få den skriftlige dokumentasjoen fra Saab, og vise bilen hos merkeverksted før vi kom til dem. Grunnet lang ventetid her, bestilte vi time på en annen tr.satsjon. Her fikk vi beskjed om at vi skulle ha søkt om motorbyttet på forhånd, men når vi forklarte hva de hadde sagt på den lokale stasjonen ordnet det seg
Lykke til!![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Skal du ha den godkjent med 225 hk (Aero) må du ha ZR-dekk og Saab's orginale sportschassi. De anbefaler bruk av 16" felger også.
Dette må du få skriftlig fra Saab. Ta kontakt med din nærmeste forhandler.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
NB! Det skriftlige brevet fra Saab kan koste noen kroner, ca. 1000-2000 kr.
Oppsøk gjerne den trafikkstasjonen du skal godkjenne bilen hos, og spør de om "retningslinjene". De varierer fra stasjon til stasjon har jeg fått erfare
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lykke til!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
9³ TurboX
- Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Håper du har mer enn bare motoren hvis du skal bygge om
Du må ha nye rør fra luftfilterboksen til innsuget inkl intercooler, alle vacuumslanger, nytt eksosanlegg fra midtt-potta og bakover, clutch, oljekjøler, mm.
Lykke til, hvis du får det til blir det nok en helt annen bil.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Lykke til, hvis du får det til blir det nok en helt annen bil.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T