Hvilken DI-kassett skal jeg bruke?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
rodney
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 191
Registrert: 16 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N432
Navn: Rodney
Bil: 9-3 xwd Aero og900 Cab
Sted: Nesodden
Kontakt:

Hvilken DI-kassett skal jeg bruke?

Legg inn av rodney » 02 sep 2006, 19:22

Jeg bygger om min 9000cs til 2,3 turbo, problemet er at jeg ikke vet hvilken DI-kassett jeg skal bruke til denne motoren. Jeg tror motoren kommer fra en -97 modell.
Hvordan finner jeg ut dette?

Rodney

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 02 sep 2006, 20:17

Trionic 5.5-->Rød DI-kassett
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 03 sep 2006, 00:57

Samma var motorn kommer ifrån, det är motorstyrningen som bestämmer vilken DI du ska ha!
Som Ingvar skriver Trionic5 = röd DI!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 04 sep 2006, 18:49

Som begge tidligare talarar seier, er det raud DI-kassett som skal brukast.
Har 9k-en din DI ifrå før kan du bruke oppatt den kassetten om du ikkje får med på den nye motoren.
På 9000 er det kun Trionic5, den svarte er for Trionic 7 som en finn på 9-5 og 9-3 ifrå ca. midten av M00. 9-3 SS har Trionic 8.

Svar