Da jeg kjørte til arbeid i dag tidlig begynte en merkelig lyd å komme fra motorrommet. Før jeg rakk å undersøke ble det virkelig rabalder der fremme og batterilampen i saaben begynte å lyse: Viftereima var gåen. Jeg hadde faktisk en ny i bilen (5 spors med lendge 1610, tror den skal stemme) og fikk montert den etter arbeidstid. Men det vil seg ikke.
Det hjulet som jeg løsner og strammer med (har manuell strammer) hopper ut av possisjon når jeg starter opp, og blir liggende inn mot blokka å lage fyrverkeri (les: gnistregn) mens reima ligger i balanse med de andre reimskivene. Jeg stoppa bilen, prøvde igjen.. men samme problem. Og igjen. Har prøvd både stram og slakk reim.
Det er ganske stor vandring i det strammehjulet om jeg beveger på det, er det er vanlig problem at disse strammehjulene må byttes? Evnt. hva er problemet med de- lager? Speedparts hadde et til nesten 900,- og det var forferdelig dyrt spør du meg, og ikke vet jeg om det passer heller. Noen forslag?
Vet dette blir feil forum, men gjerne send en pm om du har et slikt liggende å slenge som er i orden.
Vanlig med slitte strammehjul (reimskive) til viftereim?
Moderator: Moderatorer