Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 31 okt 2006, 06:09
Noen som vet om det finnes/eksisterer en manifold til Saab 9000 hvor du får Turbo i "rett" høyde?
Eks:
Dette er bare særdeles mer blingere enn orginalt^^
- Men dette er da til en H-serie av Honda-motorer....
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Legg inn
av Petter 900 T » 31 okt 2006, 08:59
Hvor gjør du da av eksosen ut, radiatoren, panseret, ac-kompressor?
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 31 okt 2006, 09:53
Petter 900 T skrev:Hvor gjør du da av eksosen ut, radiatoren, panseret, ac-kompressor?
Petter
ac:n hiver du, resten sveises sammen til en enhet som du kaller radekspanser! Se løsningene, Petter!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 31 okt 2006, 10:46
hvorfor skal du ha turboen oppe i panseret?
-
Joachim N370
- Overload!!!
- Innlegg: 1664
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
Legg inn
av Joachim N370 » 31 okt 2006, 11:36
9³ TurboX
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 31 okt 2006, 17:45
Den den manifolden er bygd for effekt.. turboen kommer ikke opp av panseret. men den kommer lengre opp...
Ser bedre ut

-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 31 okt 2006, 17:56
Daniel N683 skrev:duu.. vi bygger ikke saab'er for at dem skal se bedre ut.. vi bygger videre for at dem først og fremst skal gå bedre..
men.. MOMO klistermerker i vinduene ser jo tøft ut.. og der er jo værtfall 50 ekstra hester...
standard grenrør ala dette funker jo fint.. ser fett ut og gir også mere hester (på orntlig)
http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=303
JUKS!
Har kjøpt meg Aero i dag.. btw..
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 31 okt 2006, 22:21
grattis.. hvem eide den før? kjøpt hvor?
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 01 nov 2006, 13:25
Datapaal N526 skrev:grattis.. hvem eide den før? kjøpt hvor?
Noen....
-
Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Legg inn
av Paradigm N558 » 02 nov 2006, 04:52
Daniel N683 skrev:ParADigM N558 skrev:Datapaal N526 skrev:grattis.. hvem eide den før? kjøpt hvor?
Noen....
jeg vet...

Du holder kjeft inntil videre!!
