Hei.
Jeg har en 95 mod 900, vanlig 2.0 bensin med 136 hk som jeg kunne tenke meg litt mer sprut i. Vet noen av dere om eksosanlegg å anbefale, og hvor mye kraft har man reelt sett å hente på noe slikt?
Har også tenkt litt på chip-trim, hvis det er mulig på denne bilen (ja jeg er temmelig grønn) Er det en dyr affere å chip-trimme denne bilen? Og er det sunt for motoren?
spørsmål angående effektanlegg
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 8
- Registrert: 25 nov 2006, 21:28
- Sted: Bergen
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Av et effektanlegg får du en penere lyd og muligens en hel hest hvis du er heldig. Det samme gjeller forøvrig for åpentluftfilter også
Når det kommer til chiptrimming så koster det vel mer en det smaker på en sugemotor
Men hvis du vil ha effektanlegg kan du sjekke ut speedpartsnorway som du finner link til på STCN støttes av saken på venstre side 

Når det kommer til chiptrimming så koster det vel mer en det smaker på en sugemotor


900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Du får noe mer drag med effektanlegg, men det är inte stort på en sugmotor.
Det går att chipa noen av motorstyrningarna till sugmotorer, men det är ingen här i landet som gör det.
Det är dyrt att få mer futt i en bil med sugmotor.
Mitt tips är att finna en billig Ng900 turbo i sverige och flytta över det som behövs.
Alltså turbokonvertera.
Det finns flera här på forumet som har gjort det med stort hell, så hjälp finns att få.
Mvh
Det går att chipa noen av motorstyrningarna till sugmotorer, men det är ingen här i landet som gör det.
Det är dyrt att få mer futt i en bil med sugmotor.
Mitt tips är att finna en billig Ng900 turbo i sverige och flytta över det som behövs.
Alltså turbokonvertera.
Det finns flera här på forumet som har gjort det med stort hell, så hjälp finns att få.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Ta deg en kikk på http://www.speedpartsnorway.no og se om du finner noe til din bil. Du kan også forsøke å kontakte speedparts, de er veldig behjelpelige med råd om hva som finnes av trim, og hvor mye du tjener på det.
Chiptrim er fullt mulig og gjør ingen skade på motor, men på en sugemotor er det relativt lite å tjene på dette. Jeg ville gått for effektanlegg og sportsfilter hvis jeg var deg.
Chiptrim er fullt mulig og gjør ingen skade på motor, men på en sugemotor er det relativt lite å tjene på dette. Jeg ville gått for effektanlegg og sportsfilter hvis jeg var deg.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1