Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Aeroild
- 1.2 bar

- Innlegg: 258
- Registrert: 02 jul 2003, 01:00
Legg inn
av Aeroild » 13 des 2006, 21:30
Ooops, har ikke fått med meg at det var kommet nye spørsmål på denne gamle posten...
Anyways... Saab expressions Internettsiden er lagt ned og erstattet med original tilbehørskatalog online. Sjekk den norske:
http://www.saab.no/main/NO/no/accessories/index.shtml
eller den svenske:
http://www.saabsverige.com/main/SE/sv/a ... sult.shtml
Prisen var for 3 år siden under 15.000,- svenske kroner for ferdig lakkert og montert frontspoiler, sideskjørt, bakelukespoiler, det bakre nedre skjørtet og endepotten med krommet dobbelt enderør. Spoilersettet går nå under navnet Performance. Med 70% redusert løft foran og 40% bak, tror jeg faktisk at dette gir bilen bedre aerodynamikk enn Aero-spoilersettet!
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 13 des 2006, 22:44
Aeroild skrev:Ooops, har ikke fått med meg at det var kommet nye spørsmål på denne gamle posten...
Anyways... Saab expressions Internettsiden er lagt ned og erstattet med original tilbehørskatalog online. Sjekk den norske:
http://www.saab.no/main/NO/no/accessories/index.shtml
eller den svenske:
http://www.saabsverige.com/main/SE/sv/a ... sult.shtml
Prisen var for 3 år siden under 15.000,- svenske kroner for ferdig lakkert og montert frontspoiler, sideskjørt, bakelukespoiler, det bakre nedre skjørtet og endepotten med krommet dobbelt enderør. Spoilersettet går nå under navnet Performance. Med 70% redusert løft foran og 40% bak, tror jeg faktisk at dette gir bilen bedre aerodynamikk enn Aero-spoilersettet!
Hva menes med 70%redusert løft foran og 40 bak.. blir den så mye "lavere"?
9-3 ss 03 mod
-
Aeroild
- 1.2 bar

- Innlegg: 258
- Registrert: 02 jul 2003, 01:00
Legg inn
av Aeroild » 14 des 2006, 23:30
Redusert løft skulle bety høyere marktrykk, økt stabilitet og bedre kjøreegenskaper.
Arild
2003 Saab 9-3 Vector
1997 Porsche Boxster
God created turbo lag so V8's could have a chance
-
Skyler
- 0.7 bar

- Innlegg: 175
- Registrert: 12 jun 2006, 13:47
Legg inn
av Skyler » 14 des 2006, 23:50
Aeroild skrev:Redusert løft skulle bety høyere marktrykk, økt stabilitet og bedre kjøreegenskaper.
Ja ok, lærer noe nytt hver dag

9-3 ss 03 mod