
alt mottas med takk
mvh roar enoksen.
Moderator: Moderatorer
Maks på disse motorene ligger nok på litt mere enn 140hk, man kunne opp til for en stund siden få godkjenings papirer fra saab på at den kunne trimmes til 150hk uten å oppgradere bremsene, man måtte bare ha andre dempere eller noe sånt.sveint skrev:Når det gjelder SAAB 96 med V4 motor, så er jo dette Ford teknikk. Å trimme disse en for såvidt greit, 90 hk nåes ved å porte toppene, bytte eksos og forgasser. maks ligger på 140 hk (dette koster kroner). Normalt er de på 1,5 liter slagvolum 65 hk, men ved å bytte veiv og stempel får man disse til 1,7 liter.
Større ventiler og ventilseter passer fra standard 2,8 Granada montor.
Hvis du vil ha det litt mer spektakulert kan du sette i en 2,8 l V6 fra Granadaen på Sabbens girkasse. Den passer direkte på.
Det eneste er å bygge om til elektrisk vifte forran radiator
Tviler på at du får den godkjent på EU kontrollen, de kan fortsatt telle sylinderne.
Sjekk denne
http://www.geocities.com/saabturbo2000/ ... atalog.htm
Se side 4 i denne SAAB katalogen
Har en V4 fra 1972, helt orginal, det er det beste.
Ahh!saabanders skrev:...men den passer ikke til girkassen. Den satt i engelske Transit. Kan kjennes igjen på at den har fordeleren i front på motoren
Mvh. Anders