Feilkodene på så gamle biler er ikke bestandig nøyaktige men de gir ofte en pekepinn på hva som er galt.
Du kan jo somoftest slukke lampa med å ta av batteriet men da slettes jo feilkoden også og det er jo ikke så lurt.. desuten så vil jo lampa lyse opp igjen om den samme feilen er der
Hjelp! HASTER!
Moderator: Moderatorer
- Tore N795
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 84
- Registrert: 16 okt 2006, 20:58
- Medlemsnummer: N795
- Bil: SAAB 9-5 Estate
Har hatt samme problem på min gamle og900 når jeg har koblet fra batteri. CE lampen lyste i alt fra 5min til noen timer før den slukket. Var innom verksted med bilen og fikk beskjed om at det var relativt normal på så gamle biler og det var ingen grunn til bekymring med mindre du merket fusk/dårlig ytelse på motor.
Det hører også med til historien at CE lampa også har lyst med ujevne mellomrom de siste årene på bilen uten at jeg har koblet av batteriet. Årsakene har som oftest vært dårlige vakumslanger, frieksos og lignende.
Men siden du skal ut på langtur ville jeg fått avlest feilkodene for sikkerhets skyld.
Det hører også med til historien at CE lampa også har lyst med ujevne mellomrom de siste årene på bilen uten at jeg har koblet av batteriet. Årsakene har som oftest vært dårlige vakumslanger, frieksos og lignende.
Men siden du skal ut på langtur ville jeg fått avlest feilkodene for sikkerhets skyld.
2002 9-5 2.0t Vector Estate
1990 900i 16v
1990 900i 16v
- Saabfan
- 2.0 bar
- Innlegg: 951
- Registrert: 17 feb 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N1227
- Bil: Saab 9-5 AERO Estate
- Sted: Oslo
Ser ut til at jeg opplevde det samme, lampen slukket nemlig etter 5 min, da jeg var på vei til saab for å lese av koden
Så alt er i orden, foreløpig.
Var innom saab for å få kjøpt rotor til fordeleren (biltema/mekonomen/torshov hadde ikke) og de skulle ha nesten 300 kroner for den! Det droppa jeg lett, bilen går jo fint, tenkte bare jeg skulle bytte alle tenningsdelene på min nye bil, men da venter jeg heller til jeg får et problem med den, har ikke så god råd. Ennå
.
Takk for alle innlegg!

Så alt er i orden, foreløpig.
Var innom saab for å få kjøpt rotor til fordeleren (biltema/mekonomen/torshov hadde ikke) og de skulle ha nesten 300 kroner for den! Det droppa jeg lett, bilen går jo fint, tenkte bare jeg skulle bytte alle tenningsdelene på min nye bil, men da venter jeg heller til jeg får et problem med den, har ikke så god råd. Ennå

Takk for alle innlegg!
9-5 2.0t VECTOR ESTATE MY02 -> NÅ FULLBLODS AERO!
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner
9-3 1.8t VECTOR CABRIOLET MY05
9000CS M95 - solgt
900 M93 2.1L 16 valve - solgt
900c M87 - på de evige autobaner