Forskjellen på NGK-plugger?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
saab95turbo N845
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 239
Registrert: 28 nov 2006, 19:41
Sted: Beitstad

Forskjellen på NGK-plugger?

Legg inn av saab95turbo N845 » 11 jan 2007, 04:01

Hej:p

Jeg var på mekonomen en dag å skulle kjøpe nye plugger...den forige eieren hadde alltid brukt BCPR7ES11....men da jeg spurte så hadde de bare BCPR6ES11, og de spurte om ikke bilen sotet me de pluggen jeg hadde brukt! :roll: Den 7èrn var vist kaldere :?: kan d stemme? og hvilken forskjell har det?
Det vart så jeg prøvde de pluggene de hadde,og har ikke merket noe på bilen.....takk for svar :wink:
Bjørn Even Aakre:)

*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 11 jan 2007, 11:06

Ser att du kör en 2,3L lavtrykker.
Om du inte har trimmat den så kan du fint köra med BCPR6ES11.
Men om du har trimmat eller ska göra det så anbefaller i alla fall jag ett byte till BCPR7ES11.

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
saab95turbo N845
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 239
Registrert: 28 nov 2006, 19:41
Sted: Beitstad

Legg inn av saab95turbo N845 » 11 jan 2007, 15:13

okej,takk for svar:p
Bjørn Even Aakre:)

*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878

Svar