skifte av utsende
Moderator: Moderatorer
skifte av utsende
hallo.
hvor mye er det man må skifte for å bygge en 86 model til en 88 model?
som: Lys, panser, skjermer osv.??....
er dette vanskelig??
er festene like eller?
(det gjelder både framme og bak)
er dette vanskelig??
er festene like eller?
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: skifte av utsende
du tenker vel bare på å skifte fronten du? den nye som kom i 1987.Anonymous skrev:hallo.
er dette vanskelig??
er festene like eller?
hvis du mener den, er det bare fanger lykter og grill som må byttes, tror jeg.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Frode N073
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
fremme skifter du (som alex_ander3@hotmail.com skrev) lykter (lyktepussermotor), grill, støtfanger samt de 2 dekslene som hører til støtfangeren fremme på skjermen.
bak er det bare støtfangeren og de 2 dekslene på siden.
(gjord dette selv med min bil. husker ikke om det var litt forskjell i festene på de nye. evt. bare og flytte over de også)
hvis du har oljekjøler så vil ikke beskyttelses dekselet under passe lenger. det gjorde det ikke hos meg så jeg kjørte uten.
bak er det bare støtfangeren og de 2 dekslene på siden.
(gjord dette selv med min bil. husker ikke om det var litt forskjell i festene på de nye. evt. bare og flytte over de også)
hvis du har oljekjøler så vil ikke beskyttelses dekselet under passe lenger. det gjorde det ikke hos meg så jeg kjørte uten.
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Sted: Langhus
Deler
Har alt du trenger til facelift
Petter
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N251
- Navn: Jon Magnus
- Bil: M84 og900, M02 9-3 SE
blinklys må vel også skiftes?
og passer innerramma (den som alt er skrudd fast i) rett i de gamle festene? noen som vet?
har du gjort det AeroPetter?
og hvordan gjør man det med oljekjøleren? er det bare å bygge ny "boks" til den selv?
jeg tenkte kanskje å skifte til ny fronten da fronten min uansett må skiftes...
men jeg må vite om festene mellom innerramma og karoseriet er de samme, da jeg er avhengig av å ha en slik ramme med de rette festene som mal når jeg skal rette opp litt i det stålet som er skjevt...
er foresten den kanalen på tvers fremme den samme på og900 etter -87?
jeg hadde en bilmekaniker som jeg kjenner med og så på bilen, og han mente at det nok ville være det enkleste å bare skifte denne, da den er i så seigt stål at den er vanskelig å få bra ved retting...
og passer innerramma (den som alt er skrudd fast i) rett i de gamle festene? noen som vet?
og hvordan gjør man det med oljekjøleren? er det bare å bygge ny "boks" til den selv?
men jeg må vite om festene mellom innerramma og karoseriet er de samme, da jeg er avhengig av å ha en slik ramme med de rette festene som mal når jeg skal rette opp litt i det stålet som er skjevt...

jeg hadde en bilmekaniker som jeg kjenner med og så på bilen, og han mente at det nok ville være det enkleste å bare skifte denne, da den er i så seigt stål at den er vanskelig å få bra ved retting...
"Dirt is for real racing....Asphalt is just for getting there"
-
- 0.7 bar
- Sted: Rogaland
Nej jeg har ikke gjort det enda. Men jeg har forstått det sånn at det kun er lykter, blinklys, grill, støtfanger og innmat som må skiftes. Festene er jeg litt usikker på?!TurboTaf skrev:blinklys må vel også skiftes?
men jeg må vite om festene mellom innerramma og karoseriet er de samme, da jeg er avhengig av å ha en slik ramme med de rette festene som mal når jeg skal rette opp litt i det stålet som er skjevt...![]()
M86 900 Aero
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Ramma passer, fester til nye støtfangere får du vel med hvis de ikke
er like. Hovedfestene er ihvertfall de samme, mulig det er noen clips
på sidene som fester fangeren til skjermdekslene. Bare bryt deg på
jobben du, mange som har gjort det før deg.
er like. Hovedfestene er ihvertfall de samme, mulig det er noen clips
på sidene som fester fangeren til skjermdekslene. Bare bryt deg på
jobben du, mange som har gjort det før deg.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Jon Magnus N251
- 1,5 bar
-
- 0.7 bar
- Sted: Rogaland
Heisann.
Igår begynte jeg arbeidet med å skifte fronten og det var ikke så stress. Innmaten til fangeren gikk rett på og hovedlyktene måtte du ha nye fester til under. Det er jo andre koblinger til blinklysene så de må jeg få på jobben idag, derfor har jeg ikke fått de på enda. Når jeg skal ha airflow fangere på er det kun innmaten til 88-93 fangeren jeg skal ha på derfor vett jeg ikke hvordan det er med resten av monteringen. Kan gi en liten tilbakemelding når jeg går i gang med bakfangeren.
Igår begynte jeg arbeidet med å skifte fronten og det var ikke så stress. Innmaten til fangeren gikk rett på og hovedlyktene måtte du ha nye fester til under. Det er jo andre koblinger til blinklysene så de må jeg få på jobben idag, derfor har jeg ikke fått de på enda. Når jeg skal ha airflow fangere på er det kun innmaten til 88-93 fangeren jeg skal ha på derfor vett jeg ikke hvordan det er med resten av monteringen. Kan gi en liten tilbakemelding når jeg går i gang med bakfangeren.
M86 900 Aero