Tenkte jeg skulle prøve å sveise eget grenrør til bilen og savner derfor bilder av løsningen, blir heller ikke klok på om jeg skal satse på lik lengde eller om jeg skal satse på å lage det slik at det blir minst mulig svinger, spesielt med tanke på utblåsningen fra motoren.
comments?
Turban
Sveise grenrør selv?, savner bilder
Moderator: Moderatorer
Sveise grenrør selv?, savner bilder
900 SE 2.0T RIP
- Peter
- Overload!!!
- Innlegg: 1357
- Registrert: 07 apr 2006, 18:10
- Medlemsnummer: 813
- Navn: Peter Strandmoe
- Bil: '01 9-3 Aero
- Sted: Sandefjord
Her er noen bilder av grenrør til 900/9-3.
N813
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
'75 96 v4 Rallybil Prosjekt
'80 96 v4 Jubileum Prosjekt
'88 900 Aero Prosjekt
'90 900 Aero Delebil
'96 9000 Aero Grom bilen - solgt
'01 9-3 Aero "Gulingen"
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Innlegg: 1262
- Registrert: 03 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
Re: Sveise grenrør selv?, savner bilder
Lik lengde på alle 4... absolutt... men skal du virkelig ta av bygger du for twin scroll..turban skrev:Tenkte jeg skulle prøve å sveise eget grenrør til bilen og savner derfor bilder av løsningen, blir heller ikke klok på om jeg skal satse på lik lengde eller om jeg skal satse på å lage det slik at det blir minst mulig svinger, spesielt med tanke på utblåsningen fra motoren.
comments?
Turban

MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01
Solgt 
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01


9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Lik längd på rören är inte så viktigt som folk tror!
Det som däremot är viktigt är att ha så korta rör med så få böjar som möjligt mellan topp och Turbo!
Lika långa rör är något som varit hävdat i alla år.
Jag ska skriva en liten Faq om detta när jag inte är så trött med beräkningar.
Så förstår ni kanske varför till och med "Mr Rallycross" förespråkar korta grenrör.
Mvh
Det som däremot är viktigt är att ha så korta rör med så få böjar som möjligt mellan topp och Turbo!
Lika långa rör är något som varit hävdat i alla år.
Jag ska skriva en liten Faq om detta när jag inte är så trött med beräkningar.
Så förstår ni kanske varför till och med "Mr Rallycross" förespråkar korta grenrör.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
- 2.0 bar
- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
Les litt på savarturbo.se. De er de fremste på trimming av volvomotorer, og har kommet fram til at grenrør med 55-75cm lange rør med lik lengde fungerer best...!
http://www.savarturbo.se/?sida=content/ ... er&sidnr=3
http://www.savarturbo.se/?sida=content/ ... er&sidnr=3