Feste av sillikonslange mot spjellhus
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Feste av sillikonslange mot spjellhus
Har laget meg noen nye trykkrør pga ny intercooler. Skulle gjerne hatt sikret innløpet til spjellhuset litt bedre enn bare en slangeklemme. Ikke noe særlig om slangen hopper av ved fullt turbotrykk. Noen som har en bra ide?
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Re: Feste av sillikonslange mot spjellhus
gul900_N169 skrev:Har laget meg noen nye trykkrør pga ny intercooler. Skulle gjerne hatt sikret innløpet til spjellhuset litt bedre enn bare en slangeklemme. Ikke noe særlig om slangen hopper av ved fullt turbotrykk. Noen som har en bra ide?
Det jeg gjør, er å sveise rundt kanten. Så når du skal ha på silicone slangen må du presse den over den kanten du har sveisa. da hopper den ikke av så lett..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: Feste av sillikonslange mot spjellhus
Trykkrøra er sveisa litt på, men tenkte mer på selve spjellhuset, er jo ganske kort bit man får tredd på slangen der. Men det er jo en liten flens der, så det holder vel alikevel.alex_ander3@hotmail.com skrev:gul900_N169 skrev:Har laget meg noen nye trykkrør pga ny intercooler. Skulle gjerne hatt sikret innløpet til spjellhuset litt bedre enn bare en slangeklemme. Ikke noe særlig om slangen hopper av ved fullt turbotrykk. Noen som har en bra ide?
Det jeg gjør, er å sveise rundt kanten. Så når du skal ha på silicone slangen må du presse den over den kanten du har sveisa. da hopper den ikke av så lett..
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Du får tigsveise litt da veit du
Hvilke slangeklemmer kjører du med? jeg skal bytte til synne det er bilde av under, nå som det blir mer ladetrykk. Koster litt mindre for slanger enn en ny turbo hvis du får overrus


Hvilke slangeklemmer kjører du med? jeg skal bytte til synne det er bilde av under, nå som det blir mer ladetrykk. Koster litt mindre for slanger enn en ny turbo hvis du får overrus


1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Slangeklemmer av ukjent opprinnelse, men det virker som de sitter ok, prøvde å dra av sillikonslangen, men den satt visst godt. Dårlig med TIG her i gårdenalex_ander3@hotmail.com skrev:Du får tigsveise litt da veit du![]()
Hvilke slangeklemmer kjører du med? jeg skal bytte til synne det er bilde av under, nå som det blir mer ladetrykk. Koster litt mindre for slanger enn en ny turbo hvis du får overrus![]()


To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Mig å alu sveis er ikke så bra egna til det der, da du må legge så vanvittig masse på når du sveiser alu med mig....gul900_N169 skrev:
Slangeklemmer av ukjent opprinnelse, men det virker som de sitter ok, prøvde å dra av sillikonslangen, men den satt visst godt. Dårlig med TIG her i gårdenTenkte å prøve alutråg og argongass på miggen en dag bare for å prøve
men er det ikke ett skruehull på spleldet a? så kan du jo bare sveise på ei mutter på trykk-røret og en "lask" over der... Dette sitter orginalt på noen T-8 ihvertfall...
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Summit racing er gull 
http://store.summitracing.com/egnsearch ... 6&D=303986
Er visst litt billigere å kjøpe et sett på ebay har jeg hørt. "T-BOLT CLAMPS" må du søke på ihvertfall.
Ellers har vel SP, KRB og TESS det også tror jeg...
God jul


http://store.summitracing.com/egnsearch ... 6&D=303986
Er visst litt billigere å kjøpe et sett på ebay har jeg hørt. "T-BOLT CLAMPS" må du søke på ihvertfall.
Ellers har vel SP, KRB og TESS det også tror jeg...
God jul

1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Mine klemmer er fra GKL, men de har de samme på tess.
Jeg har samme problem som Ronny, slangen hopper av mot spjellhuset...
løsningen er som over, lag en lask som holder det hele sammen, dette er standard på tidlige turbobiler. senere har en kladd i forkant av fjæra på huset, der gjenger man opp M8 og fester lasken. Man ser samme kladden på det orginale Turbo-intercooler-røret.
Petter
Jeg har samme problem som Ronny, slangen hopper av mot spjellhuset...
løsningen er som over, lag en lask som holder det hele sammen, dette er standard på tidlige turbobiler. senere har en kladd i forkant av fjæra på huset, der gjenger man opp M8 og fester lasken. Man ser samme kladden på det orginale Turbo-intercooler-røret.
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Wurth, Tess og slike butikker har ganske bra utvalg på slangeklemmer i både rustfritt og vanlig! Kanskje rørlegger forretninger også har slangeklemmer!?
Tror nok det er billigere å kjøpe i sånne butikker, i stedet for bilbutikker..
Så er det bra kvalitet også!
Tror nok det er billigere å kjøpe i sånne butikker, i stedet for bilbutikker..
Så er det bra kvalitet også!
Volvo V60 D5 2017
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
Yamaha V-Max 1996
Knaus 550
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
En "fuling" er å legge et lag med smeltelim rundt røret/spjellhuset og la det størkne før du trer på gummien og strammer med slangeklemma. Det sitter ganske godt!! Har ikke skutt av mine med 1,5 bars trykk.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan