Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 18 feb 2007, 21:35
Fant nylig et nytt problem med bilen.
Når jeg bruker hornet, (ikke hver gang men ofte) Registrerer APC systemet tenningsbank
Følgte kabelen til bankesensoren helt frem til APC kontakten uten å finne brudd i isolasjonen
Sjønner absolutt ingen ting, kontakten til hornet ser også helt i orden ut
Tips anyone?
-
alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Legg inn
av alex_ander3@hotmail.com » 18 feb 2007, 23:38
Så vidt jeg veit, så bruker hornet minus i ledningen sin.. Kan dette ha noe å si tror du?
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 18 feb 2007, 23:59

Får håpe det har noe å si. Gikk ikke over horn ledningene noe serlig, men jeg får sjekke det i morgen. Noen som vet hvilken kabel jeg bør bruke til bankesensoren? Sikkert greit å bytte da jeg uansett må bytte kabelen til fordeleren

-
sabbus-N252
- 1,5 bar

- Innlegg: 368
- Registrert: 29 nov 2003, 01:00
- Sted: Kristiansand
Legg inn
av sabbus-N252 » 19 feb 2007, 00:06
Hadde akkurat samme problem på første bilen min. en t8 fra 86...
hver gang jeg tuta blinka dioden:)
ett par dager før jeg skulle omme til bunns i saken ble bilen stjålet så jeg fant aldri ut av det....kanskje like greit:)
lykke til!
1963 Saab 96tt
1963 Saab 96tt prosjekt
1999 Saab 9-3 t5
2009 Saab 9-3 aero XWD
-
skilpaddaN287
- 2.0 bar

- Innlegg: 537
- Registrert: 10 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N287
- Navn: Magne Elvenes
- Sted: Mosjøen
Legg inn
av skilpaddaN287 » 19 feb 2007, 19:46
Ta en skikkelig sørvis på jordingspunktet rett neafor magnetventilen(apc ventilen) så blir det nok bra.
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230
-
Ottar N398
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Legg inn
av Ottar N398 » 19 feb 2007, 23:22
skilpaddaN287 skrev:Ta en skikkelig sørvis på jordingspunktet rett neafor magnetventilen(apc ventilen) så blir det nok bra.
Får sjekke det da. Gikk egentlig over det for ca et år siden og forsegla det med tectyl men jeg skal ikke se bort fra at det har blitt litt rart igjen
Tusen takk for tips da folkens