Saab 9000 Aero

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Tonning
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 81
Registrert: 22 mar 2003, 01:00
Sted: Skien
Kontakt:

Saab 9000 Aero

Legg inn av Tonning » 10 feb 2004, 12:10

Går å lurer på om jeg skal skifte ut 9-5'en med en Saab 9000 Aero 2,3 turbo. Er det noen som har noen erfaringer med denne, både positive og negative.....Bilen ser hvertfall helt rå ut. Bilen har gått 70000 km.
Saab 9-5 Biopower Estate -07 mod m/ Hirsch trim
Saab 900 Turbo Cab -87 mod

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 10 feb 2004, 12:14

Hei..

Jeg hadde ikke tvilt på det valget, jeg har virkleig sansen for den bilen, og spørr du meg er dne bedre å kjøre (kjørte en her om dagen, vurderer kjøpe slik selv..) Hvor har du sett den?
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Tonning
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 81
Registrert: 22 mar 2003, 01:00
Sted: Skien
Kontakt:

Legg inn av Tonning » 10 feb 2004, 13:15

er enig..alltid likt 9000 Aero'en svært godt..hvordan er plassen bak i bagasjen på denne antall liter...Den er mørke blå, kun 1 eier...virker som den er passet godt på...
Saab 9-5 Biopower Estate -07 mod m/ Hirsch trim
Saab 900 Turbo Cab -87 mod

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 10 feb 2004, 13:16

9000 Aero er en morsommere bil å kjøre enn 9-5. Med over
200 kg lavere vekt enn en tilsvarende 9-5 så akselererer den
raskere enn de råeste 9-5-ene. Og i svingene er den også
raskere og mere underholdende å kjøre. 9000 er det nærmeste
SAAB har kommet en sportsbil.

De skålformede setene slår alt når det gjelder sittekomfort og
sidestøtte. I baksetet er det bedre plass enn i 9-5, og du har
det du trenger av utstyr og komfort. Du går glipp av avkjølt
hanskerom og 3-punktsbelter i midten bak. Den stive bakakselen
går litt utover komforten, men gir mer enn nok komfort og svært
god kontakt med underlaget.

9000 Aero er senket med 2 cm framme og 1,5 bak, og har stivere
fjærer og støtdempere enn originalmodellene (som er alt for myke).
Den har samme turbo som 9-5 aero med et bra trim-potensiale
(Mitsubishi TD04).

Den passive sikkerheten er ikke mye dårligere enn på 9-5, og 9000
er fortsatt den sikreste bilen i verden på aktiv sikkerhet iflg. Folksam.
Dvs. den bilen som er innblandet i færrest ulykker (på grunn av sine
konsekvente kjøreegenskaper og ekstreme muligheter til å foreta
unnamanøvre).

Støtter deg fullt og helt i planene om bytte :)
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 10 feb 2004, 13:51

Jeg synes bagasjen er akseptabel, for ikke å si bra, men i forhold til 9-5 vet jeg ikke helt..
Styrer med DAB og AUX

Svar