Saab 9000 Aero
Moderator: Moderatorer
Saab 9000 Aero
Går å lurer på om jeg skal skifte ut 9-5'en med en Saab 9000 Aero 2,3 turbo. Er det noen som har noen erfaringer med denne, både positive og negative.....Bilen ser hvertfall helt rå ut. Bilen har gått 70000 km.
Saab 9-5 Biopower Estate -07 mod m/ Hirsch trim
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
Saab 900 Turbo Cab -87 mod
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
9000 Aero er en morsommere bil å kjøre enn 9-5. Med over
200 kg lavere vekt enn en tilsvarende 9-5 så akselererer den
raskere enn de råeste 9-5-ene. Og i svingene er den også
raskere og mere underholdende å kjøre. 9000 er det nærmeste
SAAB har kommet en sportsbil.
De skålformede setene slår alt når det gjelder sittekomfort og
sidestøtte. I baksetet er det bedre plass enn i 9-5, og du har
det du trenger av utstyr og komfort. Du går glipp av avkjølt
hanskerom og 3-punktsbelter i midten bak. Den stive bakakselen
går litt utover komforten, men gir mer enn nok komfort og svært
god kontakt med underlaget.
9000 Aero er senket med 2 cm framme og 1,5 bak, og har stivere
fjærer og støtdempere enn originalmodellene (som er alt for myke).
Den har samme turbo som 9-5 aero med et bra trim-potensiale
(Mitsubishi TD04).
Den passive sikkerheten er ikke mye dårligere enn på 9-5, og 9000
er fortsatt den sikreste bilen i verden på aktiv sikkerhet iflg. Folksam.
Dvs. den bilen som er innblandet i færrest ulykker (på grunn av sine
konsekvente kjøreegenskaper og ekstreme muligheter til å foreta
unnamanøvre).
Støtter deg fullt og helt i planene om bytte
200 kg lavere vekt enn en tilsvarende 9-5 så akselererer den
raskere enn de råeste 9-5-ene. Og i svingene er den også
raskere og mere underholdende å kjøre. 9000 er det nærmeste
SAAB har kommet en sportsbil.
De skålformede setene slår alt når det gjelder sittekomfort og
sidestøtte. I baksetet er det bedre plass enn i 9-5, og du har
det du trenger av utstyr og komfort. Du går glipp av avkjølt
hanskerom og 3-punktsbelter i midten bak. Den stive bakakselen
går litt utover komforten, men gir mer enn nok komfort og svært
god kontakt med underlaget.
9000 Aero er senket med 2 cm framme og 1,5 bak, og har stivere
fjærer og støtdempere enn originalmodellene (som er alt for myke).
Den har samme turbo som 9-5 aero med et bra trim-potensiale
(Mitsubishi TD04).
Den passive sikkerheten er ikke mye dårligere enn på 9-5, og 9000
er fortsatt den sikreste bilen i verden på aktiv sikkerhet iflg. Folksam.
Dvs. den bilen som er innblandet i færrest ulykker (på grunn av sine
konsekvente kjøreegenskaper og ekstreme muligheter til å foreta
unnamanøvre).
Støtter deg fullt og helt i planene om bytte

Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: