Noen med erfaring i hvor høyt hadetrykk en 2.3t 92mod tåler?
Min lader 1,4 nå og det tror jeg er i grenseland,inspill?
Sitter orginal bypass ventil noe jeg tror fører til at bilen "napper" litt når jeg drar på fult fra 70 til 100km+ i feks 4. gir
Har en misstanke om at ventilen slipper noe av trykket og det er dette som merkes som "nykk"
I verste fall om det er for høyt trykk, er toppakningen det første som går eller er det noe annet??
Ps: Dette er en bane bil ikke en bil som går i trafikken,hvis det er noen fra biltilsynet som rynker i panna når de leser dette.....
9000 2.3t, 200++hk
Moderator: Moderatorer
9000 2.3t, 200++hk
SAAB = Ingen foran, ingen ved siden av......Turbo = Forskjellen mellom fin saab og rå saab
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Ingen problemer med å tyne den motoren. Bare du ikke kopler
bort bankesensoren så skal 2 bar også funke bra. Hvis du har
tenkt å presse den hardt, anbefaler jeg at du sørger for god
kjøling. Større IC, vanninnsprøytning, ekstra bensindyse, modifisert
brenslechip, større spredere eller vanning av intercooleren er tiltak
som senker temperaturen samtidig som det øker effekten.
De 2,3 turboene jeg har sett som har havarert er alle kjørt uten
bankesensor, og har brent i stykker et stempel. Toppakningen
går sjelden pga overlading.
bort bankesensoren så skal 2 bar også funke bra. Hvis du har
tenkt å presse den hardt, anbefaler jeg at du sørger for god
kjøling. Større IC, vanninnsprøytning, ekstra bensindyse, modifisert
brenslechip, større spredere eller vanning av intercooleren er tiltak
som senker temperaturen samtidig som det øker effekten.
De 2,3 turboene jeg har sett som har havarert er alle kjørt uten
bankesensor, og har brent i stykker et stempel. Toppakningen
går sjelden pga overlading.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T