9000 2.3t, 200++hk

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Jørg1
Innlegg: 6
Registrert: 11 feb 2004, 01:00
Sted: Lillehammer

9000 2.3t, 200++hk

Legg inn av Jørg1 » 11 feb 2004, 18:48

Noen med erfaring i hvor høyt hadetrykk en 2.3t 92mod tåler?
Min lader 1,4 nå og det tror jeg er i grenseland,inspill?
Sitter orginal bypass ventil noe jeg tror fører til at bilen "napper" litt når jeg drar på fult fra 70 til 100km+ i feks 4. gir
Har en misstanke om at ventilen slipper noe av trykket og det er dette som merkes som "nykk"

I verste fall om det er for høyt trykk, er toppakningen det første som går eller er det noe annet??

Ps: Dette er en bane bil ikke en bil som går i trafikken,hvis det er noen fra biltilsynet som rynker i panna når de leser dette.....
SAAB = Ingen foran, ingen ved siden av......Turbo = Forskjellen mellom fin saab og rå saab

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 11 feb 2004, 22:13

Stod det ikke noe om 3saaber (9000 2,3) i nyeste spoilernytt som kjørte med rundt 2 bar ved 3000omdr?
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 11 feb 2004, 22:34

Kristian N70 skrev:Stod det ikke noe om 3saaber (9000 2,3) i nyeste spoilernytt som kjørte med rundt 2 bar ved 3000omdr?
var dette med orginal innmat :shock:
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 12 feb 2004, 09:06

skiftet Turbo, intercooler og programvare.. Det er Maptun som har vært borti disse bilene..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Trond N47
Overload!!!
Innlegg: 1292
Registrert: 04 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 047
Sted: Trondheim

Legg inn av Trond N47 » 12 feb 2004, 12:32

Ingen problemer med å tyne den motoren. Bare du ikke kopler
bort bankesensoren så skal 2 bar også funke bra. Hvis du har
tenkt å presse den hardt, anbefaler jeg at du sørger for god
kjøling. Større IC, vanninnsprøytning, ekstra bensindyse, modifisert
brenslechip, større spredere eller vanning av intercooleren er tiltak
som senker temperaturen samtidig som det øker effekten.

De 2,3 turboene jeg har sett som har havarert er alle kjørt uten
bankesensor, og har brent i stykker et stempel. Toppakningen
går sjelden pga overlading.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T

Svar