Vurderer Saab 900 - diverse mangler...
Moderator: Moderatorer
Vurderer Saab 900 - diverse mangler...
Har ringt på denne bilen:
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9557649
Selger virket meget hyggelig og ærlig, men det er diverse mangler i følge en NAF salgstest.
Det er blandt annet dette:
1. Kamaxeldrift – arbeidslyd fra register
2. Rattaksel, ledd: slitt opplagring fra rattaksling
3. Styreservo: liten lekasje ved servoenhet
Er dette alvorlig, eller ikke?
Bør det hidre meg i å i det hele tatt vurdere bilen?
I tillegg var det litt rust, men kan kanskje ikke komme unna det?
Med vennlig hilsen
Jonhei
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9557649
Selger virket meget hyggelig og ærlig, men det er diverse mangler i følge en NAF salgstest.
Det er blandt annet dette:
1. Kamaxeldrift – arbeidslyd fra register
2. Rattaksel, ledd: slitt opplagring fra rattaksling
3. Styreservo: liten lekasje ved servoenhet
Er dette alvorlig, eller ikke?
Bør det hidre meg i å i det hele tatt vurdere bilen?
I tillegg var det litt rust, men kan kanskje ikke komme unna det?
Med vennlig hilsen
Jonhei
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
Er det kjedet som må byttes så er det dyrt!
Står jo at det er lyd fra kamakselene..
Men umulig å spå lyder på internett da...
NAF test er etter min mening ikke bra greier, de finner mye som er flisespikk, men ikke alltid de dyre eller farlige feilene...
Petter
Står jo at det er lyd fra kamakselene..
Men umulig å spå lyder på internett da...
NAF test er etter min mening ikke bra greier, de finner mye som er flisespikk, men ikke alltid de dyre eller farlige feilene...
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Dette kan jo fort bli veldig dyrt dersom lekkasjen er i servopumpa og registeret ditt må byttes. I verste fall. Når det gjelder styringa har jeg egentlig ikke noe godt tips... Skrur du sjøl så er jo saken i litt annet lys da...
Jeg syntes prisen var drøy med de manglene som er påpekt her. Lav kmstand trekker litt opp. Jeg tror jeg hadde prøvd meg med 25 000 kr, er mange bra NG900 på markedet til rundt 40 000 kr så ikke se deg blind på dette ene eksemplaret...
Men ellers kan jeg si at det er en flott bil! Har ikke angret en sekund på at jeg kjøpte min! Lykke til!
Jeg syntes prisen var drøy med de manglene som er påpekt her. Lav kmstand trekker litt opp. Jeg tror jeg hadde prøvd meg med 25 000 kr, er mange bra NG900 på markedet til rundt 40 000 kr så ikke se deg blind på dette ene eksemplaret...
Men ellers kan jeg si at det er en flott bil! Har ikke angret en sekund på at jeg kjøpte min! Lykke til!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
Hva synes dere om denne bilen:
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=5&tot=20
Så jo veldig pen og strøken ut, eller?
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... s=5&tot=20
Så jo veldig pen og strøken ut, eller?
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
Dette går for og være meget driftssikre biler ja
Så du kan nok regne med at den går maaange mil til, men det er klart at når man kjøper en bil med den kmstanden til den prisen vil det alltid bli litt påkostninger. Diverse slitedeler som klutsj, støtdempere, foringer og fjærer kan være modent for utskiftning.
Skiftet klutsj på min når jeg kjøpte den, da hadde den gått 160 000 km, nå står støtdempere og fjærer for tur, 192 000 km. Men når det er gjort så regner jeg med den er klar for 192 000 km til!

Skiftet klutsj på min når jeg kjøpte den, da hadde den gått 160 000 km, nå står støtdempere og fjærer for tur, 192 000 km. Men når det er gjort så regner jeg med den er klar for 192 000 km til!
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Det är ike en smal sak att sätta in orginal turteller, men eftermarknads teller går helt fint!
Man bör tänka på att bensinpumparna på Ng900/Og9-3 brukar ryka mellan 160.000 och 22.000.
Annars verkar det vara en grei bil!
Mvh
Man bör tänka på att bensinpumparna på Ng900/Og9-3 brukar ryka mellan 160.000 och 22.000.
Annars verkar det vara en grei bil!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
