Bensinlekkasje..
Moderator: Moderatorer
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Bensinlekkasje..
Her bensinlekkasje som jeg ikke får tett rundt "ringen" oppå bensinpumpen. Noen triks for å få tett her?
Styrer med DAB og AUX
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Re: Bensinlekkasje..
Bytt "ringen"... event hvis den er i kobber så kan du gløde den og så hive den i vann etterpå....Freshmaker N237 skrev:Her bensinlekkasje som jeg ikke får tett rundt "ringen" oppå bensinpumpen. Noen triks for å få tett her?
er det en stål-ring med gummi innerst så er det bare å kaste den....
kan jo være at du har skada banjokoblinga da.. ikke store sprekka som skal til. så det på en 9k her om dagen.. så ut som den lakk rundt pakningene, men var slangen på koblinga som var sprukket pga. uvettig bruk av verktøy.. 

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Takk pål, den var dedikert til meg..Datapaal N526 skrev:kan jo være at du har skada banjokoblinga da.. ikke store sprekka som skal til. så det på en 9k her om dagen.. så ut som den lakk rundt pakningene, men var slangen på koblinga som var sprukket pga. uvettig bruk av verktøy..

Ja, jeg sliter! HJELP MEG!
Imaas bil (autorisert saab-verksted) klarte ikke å fixe.. og nå må det fixes, og det rimelig umiddelbart!
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Har btw ikke brukt verktøy på koblingene/slange.. Ser når jeg rugger i bilen at det er med ringen..Datapaal N526 skrev:kan jo være at du har skada banjokoblinga da.. ikke store sprekka som skal til. så det på en 9k her om dagen.. så ut som den lakk rundt pakningene, men var slangen på koblinga som var sprukket pga. uvettig bruk av verktøy..
Styrer med DAB og AUX
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Har jallamekka litt i går.
Jeg kjøpte bensintank-lekasje-stopper som jeg knødde sammens og dro ut igjen så den så ut som en "tape".
Surra den godt rundt skadestedet på plastslangen, og satte krympetape over der igjen.
Resultatet i morges var at når jeg starte bilen så kom det ikke noe bensin ut der til å begynne med, men etter en 10 minutters tid lå det pittelitt å fløt oppå bensinpumpa.
Er dette stabilt å kjøre med eller?
Var veldig lite, og bensinpumpa samt alt det andre der står jo ventilert... vet ikke hvordan det er utformet, men det trekker godt neddi der i allfall.
Noen innspill?
Jeg kjøpte bensintank-lekasje-stopper som jeg knødde sammens og dro ut igjen så den så ut som en "tape".
Surra den godt rundt skadestedet på plastslangen, og satte krympetape over der igjen.
Resultatet i morges var at når jeg starte bilen så kom det ikke noe bensin ut der til å begynne med, men etter en 10 minutters tid lå det pittelitt å fløt oppå bensinpumpa.
Er dette stabilt å kjøre med eller?
Var veldig lite, og bensinpumpa samt alt det andre der står jo ventilert... vet ikke hvordan det er utformet, men det trekker godt neddi der i allfall.
Noen innspill?
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Innlegg: 3943
- Registrert: 28 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Jeg henger meg på denne tråden med mitt spørsmål siden det dreier seg om at bensinpumpa mi bråker for mye når den går. Det høres sånn ut: "Guuuuuuuuuu" eller kanskje "goooooooooooo"
Det er ei Walbro-pumpe. Den er festet med en grå plastring til tanken, er det bare å vri den rundt for å få pumpa demontert? Bilen, en 900 2,1i har gått 200 000. Noen som har erfaringer med kvaliteten på Walbro-pumpene?

Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Er ledningen til bensinmåleren koplet til?og900turbo skrev:Jeg henger meg på denne tråden med mitt spørsmål siden det dreier seg om at bensinpumpa mi bråker for mye når den går. Det høres sånn ut: "Guuuuuuuuuu" eller kanskje "goooooooooooo"Det er ei Walbro-pumpe. Den er festet med en grå plastring til tanken, er det bare å vri den rundt for å få pumpa demontert? Bilen, en 900 2,1i har gått 200 000. Noen som har erfaringer med kvaliteten på Walbro-pumpene?
Min erfaring er at når det er lite bensin på tanken, så starter den å ule ekstra mye.. selv om tanken er full, men du har f.eks. glemt å kople til den andre elektronikken

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Wallbro-pumpene er gode de, men de bør i allefall byttes rundt 200k av og til tidligere.. Om pumpa bråker så er det en indikasjon på at den nærmer seg slutten.og900turbo skrev:Jeg henger meg på denne tråden med mitt spørsmål siden det dreier seg om at bensinpumpa mi bråker for mye når den går. Det høres sånn ut: "Guuuuuuuuuu" eller kanskje "goooooooooooo"Det er ei Walbro-pumpe. Den er festet med en grå plastring til tanken, er det bare å vri den rundt for å få pumpa demontert? Bilen, en 900 2,1i har gått 200 000. Noen som har erfaringer med kvaliteten på Walbro-pumpene?
Er "bare" å vri av den ringen ja, men det hender den sitter godt!
Pass også på at du ikke knakker av koblingene inn på pumpa, de er av plastog er skjøre.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor