sinter clutch og 900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
øyvind99
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 24 nov 2005, 18:26
Sted: årnes

sinter clutch og 900

Legg inn av øyvind99 » 05 apr 2007, 18:25

noen som vet hvor mange hk og nm en 215mm sinter lamell med org trykkplate bør tåle??alle deler er nye..
saab 99 t16.

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Morti » 07 apr 2007, 12:00

Jeg tror den fint tåler så mange hk som kassa holder hvertfall :lol:
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

øyvind99
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 24 nov 2005, 18:26
Sted: årnes

sinter clutch og 900

Legg inn av øyvind99 » 07 apr 2007, 15:59

ok!da må jeg nok plane svinghjulet mitt og...den slurer på en motor med ca 250hk..
saab 99 t16.

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Morti » 07 apr 2007, 16:59

Er vel noe mystisk hvis en sinter lamell slurer med ca 250 hk? Orginal clutchen holder jo nesten opp mot det? :)
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 07 apr 2007, 17:38

Morti skrev:Er vel noe mystisk hvis en sinter lamell slurer med ca 250 hk? Orginal clutchen holder jo nesten opp mot det? :)
Da er vi ikke enige om hva nesten er...

215 er nesten for dårlig på "justert" T16...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

øyvind99
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 24 nov 2005, 18:26
Sted: årnes

sinter clutch og 900

Legg inn av øyvind99 » 07 apr 2007, 18:06

veit ikke hvor mye hk det kan være i den motoren jeg,men j lader ca 1,5 bar på t16 motoren,med riktig tilbehør..front ic,3"eksos,t3/t4,chip osv..
må vel ha råere trykkplate og da..eller gå opp til 228mm..
saab 99 t16.

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 07 apr 2007, 22:44

orginalclutchen er jo ALT for svak til t16 spør du meg.. helt latterlig svak.. jeg har HELT ny clutch og har fått plana svinghjulet og alt.. men neida.. SLURER på orginalt trykk!!!
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Morti
Overload!!!
Innlegg: 1240
Registrert: 31 mai 2006, 21:30
Sted: Drammen
Kontakt:

Legg inn av Morti » 08 apr 2007, 11:39

Petter 900 T skrev:
Morti skrev:Er vel noe mystisk hvis en sinter lamell slurer med ca 250 hk? Orginal clutchen holder jo nesten opp mot det? :)
Da er vi ikke enige om hva nesten er...

215 er nesten for dårlig på "justert" T16...

Petter
Tipper min har mellom 200 og 250 et sted.. og det eneste som slurer er dekka mot asfalten..
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq :D
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1

Svar