Ladetrykk NG900.... hjelp !!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
herman86-N693
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 197
Registrert: 13 jun 2006, 19:52
Medlemsnummer: N693
Navn: Andre
Bil: NG900R
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Ladetrykk NG900.... hjelp !!

Legg inn av herman86-N693 » 06 apr 2007, 18:39

Har en NG900 Turbo , som er chipet til første steg ...

Den lader utrplig dårlig, finner ikke feilen noen som kan hjelpe ?

Lader litt ut på det hvite på orgnal måleren , før lada den godt inn på det røde.. satt i gradert måler , lader 0,3 så øker det sakte med turtalet, rett før jeg treffer sperra er trykket på ca 0,6 bar... Går utrolig dårlig !

har byttet magnetventlig og alle slanger !
Andre - N693

Saab 900SE Turbo 97 (3d)

Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 06 apr 2007, 19:21

Defekt avlastningsventil?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
herman86-N693
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 197
Registrert: 13 jun 2006, 19:52
Medlemsnummer: N693
Navn: Andre
Bil: NG900R
Sted: Tønsberg
Kontakt:

Legg inn av herman86-N693 » 07 apr 2007, 10:13

Har en TruboXS RFL Ventil der , den virker stram i fjæra, men kan jo prøve å sette på en annen.
Andre - N693

Saab 900SE Turbo 97 (3d)

Tidligere biler:
Saab 9000CC Turbo 87 mod (2 år)
Saab 9000i CC 87mod (døde tidlig)

Svar