Feil og mangler på 98-00 9-5

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
lille-espen N1106
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 163
Registrert: 16 mar 2007, 09:52
Sted: Arendal

Feil og mangler på 98-00 9-5

Legg inn av lille-espen N1106 » 16 mar 2007, 12:04

Hei

Jeg er på utkikk etter brukt 9-5 fra rundt 1998-2000.

Hva er mest vanlige feil og mangler på disse og hva er det man bør se etter ved en evt. besiktelse? (Utenom komplett service historie selvfølgelig)

Espen.

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 16 mar 2007, 14:46

Om du søker litt finner du ihvertfall et par tips :)

Oppdatert veivhusventilasjon (og komplett servicehefte med ikke for lange intervaller mellom oljeskift) pleier vel være det som går igjen av tips.

viewtopic.php?t=13177
viewtopic.php?t=11469

Brukeravatar
lille-espen N1106
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 163
Registrert: 16 mar 2007, 09:52
Sted: Arendal

Legg inn av lille-espen N1106 » 16 mar 2007, 15:16

Takktakk

Lest alt jeg kunne finne om " oil sludge" problemer på forumet ;)

Kan det være ett problem hvis en 9-5 har gått 1000-2000 km forbi service før service blir tatt? (har vært borti noen av de på bruktmarkedet)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 16 mar 2007, 16:21

lille-espen skrev:Takktakk

Lest alt jeg kunne finne om " oil sludge" problemer på forumet ;)

Kan det være ett problem hvis en 9-5 har gått 1000-2000 km forbi service før service blir tatt? (har vært borti noen av de på bruktmarkedet)
pluss minus 2500 km..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Kenneth N662
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 157
Registrert: 26 apr 2006, 12:02
Bil: Saab 9-5 Aero '01
Sted: Narvik

Legg inn av Kenneth N662 » 17 mar 2007, 07:01

Er i allefall bedre at servicen er tatt før intervallet er gådd ut, en etterpå.
Trenger heller ikke være et autorisert SAAB-verksted som har tatt servicen. Nok at det bare er et autorisert et :P
Får montert ventilasjon på min nå mandag... *spent* :P
Don't touch nothing! You can't negotiate turns. You can't signal properly. You can't maintain speed. You can't parallel park. Hell, you can't drive, honey.

'01 9-5 Aero -=Kenneth N662=-

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 19 mar 2007, 17:56

Freshmaker N237 skrev:
lille-espen skrev:Takktakk

Lest alt jeg kunne finne om " oil sludge" problemer på forumet ;)

Kan det være ett problem hvis en 9-5 har gått 1000-2000 km forbi service før service blir tatt? (har vært borti noen av de på bruktmarkedet)
pluss minus 2500 km..

Spørs vel litt hvor langt bilen har gått.. Min hadde ikke service mellom 59 og 83000 km.. .Men så har den ikke gått mer enn 84000 heller da, og nå har den i tillegg blitt flushet og fått veivhusventilasjonsoppdatering, så jeg regner med at alt er bra:) får knalle til med oljeskift hver 10 000 km heretter, vi bor tross alt ikke i spania, som verkstedmannen sa:)

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
lille-espen N1106
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 163
Registrert: 16 mar 2007, 09:52
Sted: Arendal

Legg inn av lille-espen N1106 » 22 apr 2007, 22:13

viewtopic.php?t=13945

da har jeg hentet bil ;)
1998 Saab 9-5 SE 2.3t N1106
Bedre STCN Forum Søk
To Crash with a Volvo is extremely safe. If you`re sitting in a Saab.

Svar