Viggen IC på NG900

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Viggen IC på NG900

Legg inn av Puff » 13 mai 2007, 11:30

Som topic....

Har dette noe for seg?? Så på ic'n till 900'n i går,så jo ut som om de var like store.
Er det noe å hente på å sette min cooler i den bilen? Eller går det akkurat for det samme??

På forhånd takk

Svein
Sist redigert av Puff den 13 mai 2007, 12:25, redigert 1 gang totalt.
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 13 mai 2007, 11:32

Mjaaaaaa. Det er alltids mer hester og hente men hvor mye er et annet spørsmål...
Hvis du kjører litt Turbo trøkk så er det nok en liten merkbar forskjell ja ;)

Johan

Brukeravatar
Glevi-900S
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 250
Registrert: 19 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: 454
Sted: Eidsvoll/Oslo

Legg inn av Glevi-900S » 13 mai 2007, 12:28

Viggen-IC er jo cross-flow, så det har jo noe for seg... :roll:
Hvor mye er en annen sak, men det er det andre som kan mer om enn meg.
9-5 2,0t SE, -98 mod Prosjekttråd *Solgt*
900S 95-mod med Viggen/SE-look *Solgt*

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 13 mai 2007, 12:29

Ser rundt om i verden at det er en del som setter på viggen ic på 900 turbo og 9-3 turbo,så litt er det sikkert å hente,eller er det bare placebo.... :lol: For de coolerne såg forferdelig like ut,både på tykkelse og bredde.
Og hvor mye (les: lite) er en viggen ic verd?
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 13 mai 2007, 12:42

De er faktisk ganske så dyre. Har sett at de ligger på ca 3000kr nye.
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Brukeravatar
Glevi-900S
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 250
Registrert: 19 apr 2005, 01:00
Medlemsnummer: 454
Sted: Eidsvoll/Oslo

Legg inn av Glevi-900S » 13 mai 2007, 13:19

Brukt har jeg sett de nede i 500-1000 SEK på STCS-forumet.
9-5 2,0t SE, -98 mod Prosjekttråd *Solgt*
900S 95-mod med Viggen/SE-look *Solgt*

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 13 mai 2007, 13:30

Problemet är inte at den passar i fästena för den orginale, det må ha dit andra slangar för att få den att passa.
Men visst är den bättre!

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Legg inn av Puff » 13 mai 2007, 13:34

Men det skal vel være en kurrant sak å montere. Får du kjøpt ferdige slangesett til ombyggingen eller er det noe en må skaffe bit for bit?
Tenkte jeg skulle selge min for en liten sum slik at jeg får finansiert litt av min nye :)
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 13 mai 2007, 13:38

Jag byggde om med delar och slangar från orginal oppsettet.
Men då må det litt alu-sveising till!
Det har i alla fall funnits ombyggnads-kit, men jag vet inte vart eller vad dom kostar.
Möjligen har SP eller SDCC.

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar