Legger du enda mer penger i potten får du dette, koster skjorta

http://www.gopurepower.com/store/item.a ... 0&dia=true
Edit/tillegg, enda mere lesestoff:
http://www.trufilter.com/
Moderator: Moderatorer
KN er nok knakende bra kvalitet, sjekk at de har en god enveisventil (stor overflate og laget av silicongummi) for å sikre optimale kaldstartsegenskaper.doo-kie skrev:Jeg kommer nok til å prøve KN sitt filter neste gang, ser ikke nå grunn til at det de oppgir ikke stemmer. KN har jevnt over Meget god kvalitet på sine produkter, det er den erfaringen jeg sitter igjen med. Greit de koster enn del mere enn andre!
Det som skremte meg var omfanget av partikler, mye mer enn jeg hadde forventet, men når jeg tenker etter så var jo CSP sommerferiefilteret mitt og da er det kanskje ikke så rart, oljekjøleren har nok jobba fælt på to utenlandsturer med fullpakket bil, så jeg regner at oljekjøleren ble flushet gullende ren innvendig og innholdet fanget i CSP nettingendoo-kie skrev:Det at du finner partikler i oljefilteret dit Mcgeier, er ikke noe du skal bekymre deg over. Det er jo derfor du har oljefilter. De små sot partiklene du finne etter 10000km er noe du aldri klarer og bli kvitt. Da må du nok Bytte stempler.
Uansett vil du nok finne sot. Vi snakker jo om en forbrenningsmotor. Har du prøvd å sjekket en diesel motor, da skal du få se hvor mye mere skitten olja blir.
Hmm, motoren din ser ut til å være sunn og frisk, håper at mitt CSP filter etterhvert skal kunne se slik ut etter 10.000kmKMT skrev: Nokon som kan seie noko om "resultatet" på bildet over? Olja, som sist vart bytta for 10 000km sidan, var ikkje svart.
Ja, du bør åpne å sjekke ofte i begynnelsen, særlig hvis du mistenker mye sludge.Aleks_ skrev:Men har fundert litt. Siden dette er et racingfilter, vil det da kreve at man åpner det oftere enn 10 000km for å forsikre seg om at det ikke har klogga igjen? Det er jo sjelden racingbiler kjører 10 000km uten service, for å si det sånn![]()
Men samtidig, så er jo ikke dette nødvendig på andre filtre.
Sette det på for to mnd sidan, har ikkje vore noko særleg varme her på Sørlandet ila denne perioden.Er bilen kjørt hardt med CSP midt på heiteste sommer`n med full last? Hvis ja, så er dette meget bra!
Her er fra FAQ til Truefilter (som bruker 35 micron nettingen,samme netting som CSP), nettingen er egentlig utviklet til medisinsk bruk (til å filterere blod) så det er kanskje godt nok for en motor?Aleks_ skrev:Bruker selv CSP nå, men har ikke fått tatt det av og sjekka siden jeg satte det på.
Funfact:
Ser at filteret skal filtrere ned til 35 micron. 40 micron er minste synlige partikel det menneskelige øye kan se.
Dvs ca en partikkel på 0,0406 mm. Da skal filteret ta partikler ned til og med 0,0355 mm.
Vil si at filtreringsevnen er rimelig god da altså
Filteret får du kjøpt på Torshov Bilrekvisita (CC Gjøvik feks, sikkert nærmest for deg, siden du bor på Toten).bullit87 skrev:hvor kjøper dere Tecneco OL-40 ? og passer det fint på ng900??
og ossen olje burde jeg gå for? hva bruker dere på vinter og hva bruker dere på sommern, sikkert mange meninger der også
får nok ta meg en rund tur en dag og leite etter Tecneco OL-40 se om finner det, hadde vært moro og testet detArnesl N1394 skrev:Filteret får du kjøpt på Torshov Bilrekvisita (CC Gjøvik feks, sikkert nærmest for deg, siden du bor på Toten).bullit87 skrev:hvor kjøper dere Tecneco OL-40 ? og passer det fint på ng900??
og ossen olje burde jeg gå for? hva bruker dere på vinter og hva bruker dere på sommern, sikkert mange meninger der også
Hvis jeg ikke husker helt feil fra sist jeg var der, så skulle de slutte med Techneco-filter snart..
Har ikke peiling på om det passer ng900, men det kan sikkert andre svare på..
Olje? Selv kjører jeg stort sett på Castrol Magnatec 5w-40 på 9-5'n, (innimellom Mobil 1 0w-30 eller 0w-40).
Muttern og Fatter'n har hver sin ng900i, de kjører også på Castrol Magnatec'n.. Men som du selv sier, det er mange meninger om hvilke olje som er "best". For tiden just nuh, så kjører jeg på Motul olje.. Er vist store innen racing/wrc og sånt.. Og mye høyere kvalitet/spesifikasjoner enn feks. Castrol og Valvoline's "vanlige" olje. (ifølge selger så klart.) 399,- for 5l på Torshov..